[WN] Red Horn Zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Red Horn Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:42

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn paard. Voorlopig nog even aan het doorsparen maar ik heb al een budget in mijn hoofd die ik kan vrij maken. Nu ben ik wat aan het rondkijen en kan ik een red horn zadel kopen aan een vrij goed prijs (voor meer info mag je altijd PB'en) .

Wat zijn jullie ervaringen met dit merk van zadel?

Mijn paard is een smal gebouwde quarter ruin die 8 wordt dit jaar, ik ben een puur recreatieve ruiter dus doe wat pistewerk en af en toe een wandeling. Ik ben nog een beginnende ruiter dus intensieve en langdurig werken zit er nog niet in. Wel een ontspannen wandeling van 2-3u.

Het hoeft voor mij geen topmerk te zijn maar heel erg goedkope dingen moet ik ook niet hebben. De persoon waarvan ik het kan kopen heeft een eigen ruiterzaak. Zij doen hun western assortiment weg vanwege te weinig interesse. Ik krijg dus het zadel aan een vrij goede prijs, ik denk dat het een middenklasser is qua prijs dus niet heel duur en niet heel goedkoop zoals een pools zadel.

Omdat ik bijna nul ervaring heb met verschillende merken, zadels, kwaliteit, levensduur van een zadel enz. Vraag ik nu om jullie advies en hulp :)

SmartBH

Re: Red Horn Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:58

Ik heb het zadel nog niet effectief gezien enkel via hun website op foto

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:03

Red Horn is een look-a-like naam die lijkt op Big Horn, wat een redelijk tot goed merk is.
Qua prijs/kwaliteit schat ik hem zeker niet hoger in dan een Pool's zadel zoals jij denkt.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 11:13

DubbelDun schreef:
Red Horn is een look-a-like naam die lijkt op Big Horn, wat een redelijk tot goed merk is.
Qua prijs/kwaliteit schat ik hem zeker niet hoger in dan een Pool's zadel zoals jij denkt.

Bedankt voor de info, ik heb het zadel nog niet in het "echt" gezien, dus is het dan eigenlijk een duurdere versie van een pools zadel als ik het juist begrepen heb? Want dit heb ik liever niet zo graag een iets kwalitatieve zadel aankopen want het verschil niet zoveel in prijs met een Alabama zadel. Ik kom allerlei merken tegen maar ik probeer wat uit te zoeken waar ik de middenklasse kan vinden want mijn budget is daarop berekend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:24

Ik denk niet dat een Red Horn hoger in kwaliteit is als een Pool's, wellicht eerder lager.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 21:26

DubbelDun schreef:
Ik denk niet dat een Red Horn hoger in kwaliteit is als een Pool's, wellicht eerder lager.

Ok bedankt, deze laat ik dan aan de kant liggen :) bedankt voor je tijd :)