Fijn bruin zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Fijn bruin zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:01

Hallo ik ben al een tijdje op zoek naar een bruin zadel die echt goed zit.
Welk zadel raden jullie me aan?
Ik spring graag maar doe ook graag dressuur of crossen in het bos..
Vanalles dus wel.
Omdat ik nog thuis woon en mijn ouders dus het zadel moeten betalen zou ik graag onder de 1000 euro willen.
Ik heb al de rossner amerika veelzeidigheidszadel gezien.
Zit die goed ? Past die goed?
Of is het een bleh zadel?
Ik vind het toch een redelijk prijzig zadel maar voor kwaliteit betaal je
Dus als er veel positive reakties op komen dan word het wrs die :)
Alvast bedankt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:04

Ik heb zelf de Rossner Amerika dressuur en ik ben er heel blij mee. Voor die prijs vindt ik de kwaliteit heel goed.
Je moet hem natuurlijk wel vaak invetten enzo ;)
Hier nog een ervaringen topic: [HAR] Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

jadeken

Re: Fijn bruin zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:09

Ok bedankt om de hoeveel tijd moet jue hem dan invetten en met welk product?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:13

Nou, ik bedoel niet eigenlijk niet dat je hem vaak ik moet vetten, maar wel dat je het bij moet houden. Maar dat is bij elk zadel zo. Ik gebruik ledervet.

Ik zou er trouwens wel een zadelmaker bij laten komen, zodat hij kan kijken of het zadel goed ligt en het eventueel kan aanpassen.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 15:52

Ja dat gaan we natuurlijk doen

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:59

Ik heb zelf een bruin springzadel van Tekna, een s-line. De s-line zadels hebben een verwisselbare boom, welke makkelijk zelf verwisseld kunnen worden. Bij andere zadels kan de boom d.m.v. hitte aangepast worden bij een zadelmaker. Deze zadels zijn van synthetisch leer, voelt als echt leer, heel anders dan Wintec dus en er zit bij mij na intensief en niet voorzichtig gebruik nog geen krasje op. Nat doekje er over heen en ze zijn schoon, gebruikerssporen is ook nog niks van te zien. Ze zijn er in bruin, zwart en als je even goed zoekt ook in cognac kleur. Ze zijn er in verschillende modellen springzadels en volgens mij 1 model dressuur en 1 model vzh zadel. Als je interesse hebt moet je even bericht sturen, ik weet ze nieuw te koop voor bijna de helft van de prijs (355) vergeleken met hier in Nederland (600 euro). (Heb 'm hier zelf ook gekocht) :-)

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:01

Ik heb ook een bruin tekna S-line maar dan dressuur.
Fijn en mooi zadel en goed betaalbaar.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 09:15

Ik zoek wel leder dat gaat langer mee Of een soort nep leer ofzo
Maar geen kunststof zoals shetlanderzadeltjes ;)
tekna van welk materiaal is dat gemaakt?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:24

De kunststof waarvan Tekna zadels zijn gemaakt is absoluut niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld het materiaal waaruit die shetzadeltjes gemaakt zijn. Het is duurzaam en blijft lang mooi.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:41

Tekna is synthetisch leer. Het voelt als leer, niet van echt leer te onderscheiden, dus niet zoals die shetlandzadeltjes of Wintec. Gaat erg lang mee, en blijft langer mooi dan echt leer. Bij Divoza hebben ze het dressuur- en vzhzadel van Tekna, alleen in het zwart, als je dus wilt weten hoe het eruit ziet, voelt en hoe het zit zou je hier even naartoe kunnen gaan!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:53

Divoza is redelijk ver rijden
Maar we hebben hier een ruitershop die ze eventueel kunnen bestellen (heeeeeel vriendelijke mensen)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:59

jadeken schreef:
Maar we hebben hier een ruitershop die ze eventueel kunnen bestellen (heeeeeel vriendelijke mensen)

Zoals ik al heb gezegd weet ik een webshop met een super service waar Tekna zadels op dit moment voor de helft van de prijs zijn. Als je interesse hebt moet je even een pb sturen. :-)

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:53

Ik heb een prestige Michael Robert. Echt een aanrader!!
Had eerst een close contact zadel(pessoa) maar dit bevalt me veel beter.
Goede steun blokken, je zit lekker vast in het zadel!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 13:04

_Ekenna schreef:
jadeken schreef:

Zoals ik al heb gezegd weet ik een webshop met een super service waar Tekna zadels op dit moment voor de helft van de prijs zijn. Als je interesse hebt moet je even een pb sturen. :-)

In de winkel heb ik een mooie tekna vz gezien ech heel mooi en nog voor een degelijke prijs

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:09

Over Tekna hoor ik hele verschillende verhalen trouwens, was me zelf ook aan het oriënteren... Maar eerlijk is eerlijk, Tekna lijkt meer op leer dan de andere kunststof zadels... Alleen ben ik zelf ook wel Wintec fan (kunststof ziet er wel niet als leer uit, maar ik vind het niet lelijk, en vind het spul eigenlijk wel fijn....) Maarja... Zoek op Wintec en hier vind je ook negatieve verhalen over :)

Ik ben zelf sowieso kunststof fan.. Dus mjah ook mijn mening is een beetje bevooroordeeld... (Mijn eisen waren kunststof, bruin, verwisselbare boom, dus mjah... dan is het al beperkt zoeken ;))

fleur79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:28

jadeken schreef:
Welk zadel raden jullie me aan?

Omdat ik nog thuis woon en mijn ouders dus het zadel moeten betalen zou ik graag onder de 1000 euro willen.
Ik heb al de rossner amerika veelzeidigheidszadel gezien.
Zit die goed ? Past die goed?
Of is het een bleh zadel?

Past die goed? Dat hangt van je paard af. Het zadel past op het ene paard wel goed en op de andere niet. Je kunt beter een zadelpasser langs laten komen zodat je zeker weet dat je een zadel koopt die goed op je paard past. Dan kun je hem ook meteen uit proberen op je paard en weet je ook meteen of hij voor jou lekker zit :)