monoblad met iets meer wrong of diepere zit.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

doom

monoblad met iets meer wrong of diepere zit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:40

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik vanwege slecht doorzitten een nieuw op maat gemaakt zadel gekocht van remedio.
Dit is een zadel met een monoblad.
Ik had direct verbetering alleen na een jaar is er ondanks veel oefenen geen progressie meer.

Ik ben erg tevreden over mijn zadel en het is nog altijd een wereld van verschil met waar ik vandaan kwam, dit zadel is alleen heel vlak en heeft weinig steun. Ik merk nu ik de klasse m2 bereik dat dit mij tegen gaat zitten.
Ik heb niet voldoende balans om als mijn paard een stapje anders zet goed te kunnen zitten, mijn paard duwt mij dan toch de kant op waar hij heen stapt.
Ik wil dus andere zadels gaan passen om te voelen of ik ergens een betere klik mee heb, toch wil ik graag bij het monotype blad blijven.
Hebben jullie bokkers ervaringen met monobladen met wat meer wrong en zit? Zodat ik evt die merken kan aangeven bij de zadelmakerij.

Gr dominique

Judass

Re: monoblad met iets meer wrong of diepere zit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:45

Een vriendin van me heeft een custom, met monoblad en grote wrongen met diepe zit.
Kost wel wat, maar hij zit als n huis!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:10

Ik kwam van een kentaur penelopa af, die is zo grof dat je boven op paard zit ipv meer erin.
Nu kan ik zijn beweging beter voelen en dit ervaar ik als erg prettig.
Echter mis ik wat kniewrong die mij met de oefeningen misschien wat meer lan ondersteunen.
Ik heb nu naar mijn gevoel teveel vrijheid waardoor ik het toch nog te moeilijk heb...

Ik zal eens kijken naar het merk. Ik wil graag een tussenweg met te diep en teveel wrong en niets..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:52

Wellicht dat je kniewrong aan te passen is?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:14

Die optie is er misschien, maar ik heb hem dan nog niet anders kunnen voelen, ik weet dus bij voorbaat niet of dit nut heeft.. vandaar dat ik graag wat zadels zou willen voelen ;-)

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:30

Fairfax maakt een mono-flap. Lengte zweetbladen en knieblokken is naar wens aan te passen. Engelse makelij, wolgevuld én verwisselbaar kopijzer. Het grand-prix model uit de Fairfax fabriek in Engeland in zwart of donkerbruin te leveren.

Caroline
Flevo Horse Support

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:06

Als je paard wat meer "beweging" gaat krijgen in de oefeningen, heb je vaak baat bij een dieper zadel is mijn ervaring.
Zelf rijd ik mijn paarden die wat verder zijn, vaak liever met een diepere zit, vooral de oefeningen als uitstrekken, verzamelen , piaffe, passage, zit je er wat meer in. De paarden in africhting rijd ik met een semie diepe zit (die hun balans nog moeten vinden)
Zelf voel ik niet zoveel verschil met enkelvoudig zweetblad of niet (bij de zadels die ik verkoop dan) . Bij een paard die extreem breed is in bouw is enkelvoudig zweetblad wel prettiger.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 09:42

Ik heb vrijdag op meerdere zadels gezeten en ben er achter dat een semie zit, iets langere lepel voordat hij omhoog gaat en en een niet te dikke kniewrong mij het meeste ligt, teveel en te diep ga ik in stuiteren, vooral de kniewrong stoort me snel.

De black country elegance trekt mij enorm, helaas is deze 2 dehands 18, inch niet te vinden.
Maar dit type qua kniewrong en zit ga ik naar op zoek als bokkers nog andere modellen weten dan hoor ik dit graag :j