Ik ben een niet-westernkenner en ik wil graag van mijn pony een westernpony maken, niet om zozeer echt western te gaan rijden maar gewoon voor buitenritten. Aangezien ik er geen verstand van heb, start ik dit topic en hoop ik dat jullie me kunnen helpen want ik wil hem wel degelijk harnachement op doen
Ik heb me er overigens al redelijk in verdiept maar kom er toch niet uit omdat er zoveel verschil in is. Ik zoek een tweedehands westernzadel voor een 3 jarige brede pony van 1.47 met heel weinig schoft, op het moment is hij ook nog overbouwd wat wellicht nog recht zal trekken. Ook verwacht ik dat hij nog redelijk uit gaat zwaren. Is er nog een redelijke marge tussen de maten bij westernzadels of heb je bij een beetje uitzwaren al gelijk een ander zadel nodig? Ook is hij vrij compact en heb ik eigenlijk naar mijn maat gekeken wel een 17,5 inch (engelse maat) nodig, is het dan nog mogelijk om een gewoon zadel te nemen of moet je dan echt een roundskirt hebben? En wat voor soort zadel kan ik het beste nemen, ik zie namelijk allemaal verschillende zoals reining, show etc.
Overigens wil ik wel een zadelpasser laten komen maar ik kan alleen passers vinden die nieuwe zadels aanmeten, dit past helaas niet in mijn budget, mijn budget is namelijk rond de 600 euro. Weten jullie nog adressen waar ze tweedehands westernzadels passen rond mijn budget?
En wat voor een hoofdstel en bit ik het best kan nemen? ik zie namelijk allemaal verschillende, eentje die om het oor gaat, geen frontriem etc. etc.
Dit is overigens mijn advertentie http://www.bokt.nl/markt/ad/143539/west ... der-schoft (het gaat om de bruine pony)
Ik hoop dat jullie me wat kunnen informeren hierover!
Groetjes