ik wil even mijn verhaal kwijt, misschien krij ik ook wel handige tips. want ik weet niet meer wat ik moet.
wat zijn zadels toch drama's in mijn ogen dan vast niet voor iedereen
sinds 2 november 2012 ben ik in bezit van een prachtige Bates innova!
eigelijk niks aan op te merken perfect voor mijn knie en perfect voor mijn paard (andalusier)
tenminste het werd mij verteld!
ik zocht toen die tijd een zadel die mijn knie zou opvangen zodat ik niet te veel kon bewegen met mijn knie (vanwege handicap)en een zadel die aangepast kon worden!, daar zou dus een bates innova geschikt voor zijn! in de winkel zat die perfect, maar hij moest dus ook voor mijn paard perfect zijn. de zadelmaker(winkel) had meerdere zadels mee genomen. maar bij aankomst bij paard moest ik zeker geen ander zadel nemen. mijn paard had een korte rug werd mij verteld, bij een ander zadel zou die op de laatste rugge wervels ofzoiets te komen liggen? precies weet ik het ook niet, ik heb er geen verstand van dus advies opgevolgd. er op gereden en zat voor mij nog vreemd maar dat moest wennen vanwege de kniewrong. na het rijden werd hij op gemeten voor mijn paard. en na een week kon ik mijn zadel gaan ophalen!
prima, meteen blij en bleek goed te gaan! geen zadeldwang meer kon normaal opstappen en leek goed vooruit te gaan met zijn ups en downs! in tussen heb ik door de winter tijdje niet kunnen rijden.(ong. 10 a 12 weken) dus kwa bespiering is er niks bij gekomen, sinds maart ben ik hem weer volop aan het trainen althans ( 2 maanden lang alleen in het weekend, zaterdag en zondag) na die 2 maanden word hij dus ong. 4 dagen gereden in de week. (half uurtje basis) sinds een maand gaat hij steeds meer achteruit, opstappen word weer een drama! aanspringen in gallop gaat niet meer. ik ben gaan afwisselen van longeren en rijden. longeren is er niks aan de hand lekker ontspannen goed voorwaarts aanspringen in gallop niks aan de hand.
tot hij 2 weken geleden kreupel liep! omdat wij dachten dat het niet aan het zadel kon liggen. hebben we er een dierenarts bij gehaald. maar niks aan de hand tot ik het zadel er oplegde en een rondje reed. het zadel ligt blijkbaar te veel naar achter leunend. DA heeft alles weer nagemeten maar kwa bespiering is hij niks veranderd (paard staat onder zware controle bij de DA vanwege zijn verleden) nu zit ik dus met een zadel die nooit heeft gepast.. toen niet nu niet. bij cair kan er niks aan gedaan worden opvullen gaat niet.. (ja verwisselen door wol maar DA zegt dat er ong 3/4 cm hoger moet ) dus ik wil het risico niet gaan nemen.. maar voor de boom ligt perfect!! (dus daar ligt het totaal niet aan)
ik voel me in de zeik genomen, het zadel is nog geen half jaar oud en nog geen 3/4 maanden gebruikt.
na 2 jaar gezeur met me knie kan je eindelijk weer wedstrijden rijden enz. en nu begint het ellende weer met het zadel!
sorry voor het lange verhaal maar heb het met tranen in me ogen geschreven, hoop dat het duidelijk is.
groetjes