Zadelsteun met slot, niet de 'goedkoper' iemand een idee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Zadelsteun met slot, niet de 'goedkoper' iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:36

Ik ben opzoek naar een zadelsteun met slot, maar niet van die goedkope, die heb je zo los en beschadigen je zadel. En de onderkant van de kussens moet NIET ondersteund worden, dat is slecht voor de kussens.

Dus zoiets:
Afbeelding
Afbeelding

Alleen deze moet uit elkaar om het zadel erin te doen, ik weet niet of mijn kast daar wel breed genoeg voor is. En of de voorkant van mijn dressuurzadel niet te hoog is voor deze...

En dan heb ik deze gezien:
http://www.truckershop.nl/PAARDENZADEL- ... _5192.html

Geen idee hoe die werkt, maar ik heb contact gehad met deze shop... Zijn ze niet meer leverbaar!! :(
Iemand enig idee waar ik zoiets kopen kan?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:46

CK88

Re: Zadelsteun met slot, niet de 'goedkoper' iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:50

Bedankt voor het meedenken, maar ik vind 260 euro erggg veel, en zoveel steviger ziet het er niet uit. :\
De bulldog is in Engeland wel te koop, maar geen idee hoe dat zit met verzenden enze...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:56

Als in steviger bedoelde ik dan deze dingen ;) http://www.loesdau.de/Sattelhalter,-abs ... prutsmuts

Niet steviger als die op jou eerste plaatje.
Versturen vanuit Engeland hoeft helemaal geen punt te zijn. De verzendkosten zijn wel wat hoger en het is geen EU. Maar ik heb eigenlijk nog nooit voor een paket vanuit Engeland invoer moeten betalen. Kwa betalen doe ik dat altijd met Paypal.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:57

Pagina bestaat niet :D misschien moet ik even een engelse bokker zoeken die dan voor mij wil betalen/versturen als ik diegene dan het geld over maak?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:02

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:04

CK88 schreef:
Ik ben opzoek naar een zadelsteun met slot, maar niet van die goedkope, die heb je zo los en beschadigen je zadel. En de onderkant van de kussens moet NIET ondersteund worden, dat is slecht voor de kussens.

Dus zoiets:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Alleen deze moet uit elkaar om het zadel erin te doen, ik weet niet of mijn kast daar wel breed genoeg voor is. En of de voorkant van mijn dressuurzadel niet te hoog is voor deze...

En dan heb ik deze gezien:

Geen idee hoe die werkt, maar ik heb contact gehad met deze shop... Zijn ze niet meer leverbaar!! :(
Iemand enig idee waar ik zoiets kopen kan?

wat zei je, haal ze dan van je site af..
dat is mensen blij maken met een dooie mus

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 10:04

Babootje schreef:

Is wel een goed ding en makkelijk te hanteren. De lepel van het zadel gaat in de beugel en aan de voorkant schuif je er een beugel overheen. (Je hangt het zadel dus andersom in je kast).
zoals hier getoond http://www.bulldogsecure.com/view/bulld ... racket/155
De bulldog is echt onverwoestbaar, niet open te krijgen.
De prijs is hier nog redelijk (ik heb ze duurder gezien.)

Dat is precies wat ik zoek! Geen gedoe met beugels enze, en het past in mijn past en de kussens worden niet ondersteund :)) Maar hoe bestel ik zoiets... :\

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:05

Die ringsloten heb je met 1 klap op de juiste plek open. Zonde van je geld.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 10:05

Welke ringsloten? Maar de bovenstaande is dus die waar ik al contact mee heb gehad, en die leveren ze niet meer...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:06

Ga met een foto naar een smederij, die kunnen het vast wel namaken.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:08

CK88 schreef:
Welke ringsloten? Maar de bovenstaande is dus die waar ik al contact mee heb gehad, en die leveren ze niet meer...

de foto uit je eigen post inderdaad. Er zullen vast wel meer systemen te krijgen zijn met zo een ringslot. Dus waarschuw je even ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:30

Babootje schreef:

Is wel een goed ding en makkelijk te hanteren. De lepel van het zadel gaat in de beugel en aan de voorkant schuif je er een beugel overheen. (Je hangt het zadel dus andersom in je kast).
zoals hier getoond http://www.bulldogsecure.com/view/bulld ... racket/155
De bulldog is echt onverwoestbaar, niet open te krijgen en het systeem is handig.
De prijs is hier nog redelijk (ik heb ze duurder gezien.)

Edit, ik zie dat ze bij de truckershop niet meer leverbaar zijn?
Zal wel komen door de prijs van de pond t.o.v. de euro. (Omdat je moet voorinvesteren en je overhead eruit moet halen, moet je als winkel er nu wel zo'n 130,-- voor vragen ga ik vanuit.)

Ik was destijds ook op zoek naar dit slot. Ik heb persoonlijk contact gehad met Bulldog. En eens geinformeerd of met meer afname een lagere prijs mogelijk was.
Ik kreeg toen het volgende aanbod. Vanaf een afname van 20 sloten een prijs van 55 pond per stuk (= 63,74) exclusief de transportkosten (= 10,64) per stuk. Dit waren de prijzen uit 2011 dus geen idee hoe ze nu zijn.

Ik kreeg toen geen 20 mensen bij elkaar die zo'n slot wilden, maar misschien zijn er meer (via bokt) geinteresseerden en is het wel mogelijk om ze uit Engeland te halen voor nog een "aardige" prijs. Dan kan ik nog wel eens contact opnemen met Bulldog.

Edit(2) de 55 pond was zonder VAT (BTW). Komt er dus nog 21% bij (= 11,55). Totaal inkoopsprijs dus 85,93. (Prijspeil 2011)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 10:46

De truckershop heeft me terug gebeld dat ze toch konden leveren :D Kost wel 20 euro extra aan verzendkosten maar dat heb ik er wel voor over. Dus over 2 weken komt ie :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:51

Dan komt ie op 124,00?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 12:03

Nee, meer is excl btw de prijs op de site zei hij :\ maar ach voor het beschermen voor mijn zadel :P als iemand er ook 1 wil, kunnen we de verzendkosten delen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 12:04

excuses incl btw issie 118,50 en dan nog 20 euro verzenden eroverheen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:36

Wij hebben een dikke ketting om de zadels heen met hangslot op de manege. Dat werkt eigenlijk prima. Als ze kwaad willen kunnen ze het doorknippen maar dat kan met zo'n slot van zo'n zadelsteun net zo goed.