Mijn paard heeft een tussenmaat (cob is te strak, full is te lang) en mede om die reden ben ik mij o.a. gaan verdiepen in crossbeschermers. Helaas kan ik via de zoekfunctie niet erg veel ervaringen vinden, wat zou jullie advies zijn; kijkend naar onderstaande voorbeelden? Mocht je een ander advies voor me hebben, dan hoor ik dat ook graag.
Tri-zone all sport boot

De ideale 'Allrounder'.Zeer licht en ademend, maar robuust.
Het minimaliseren van gewicht op het been vermindert verwondingen, veroorzaakt door vermoeidheid.
Een van de meest veelzijdige beenbeschermers op de markt.
Ideaal voor scholing, endurance, racing, cross-country of hacking.
Ontworpen om te worden gebruikt op voor-of achterbenen
Tekna pijpkousen exercise

De Tekna pijpkousen, gemaakt van Quik Clean materiaal, zijn nauwelijks te onderscheiden van echt lederen beschermers. Het grote voordeel van de Tekna beenbeschermers is dat deze na gebruik af te spoelen zijn en verder geen verzorging nodig hebben. De pijpkousen hebben een zachte neopreen voering en bieden extra bescherming tegen strijken van de voorbenen. Deze duurzame, lichtgewicht pijpkousen zijn zeer geschikt om ieder dag te gebruiken tijdens de training. De pijpkousen zijn voorzien van 3 klittenbandsluitingen.
CSO peesbeschermers

Deze peesbeschermers zijn speciaal ontworpen voor trainingen en samengestelde wedstrijden.
Ongelofelijk licht van gewicht en zeer stevig.
Van dik neopreen, bekleed met nylon en verstevigd met een gel gevuld inzetstuk langs de pezen voor een hoog schokdempend vermogen.
Nubuck rand. Buitenzijde van 1680 deniers, ballistiek nylon wat buitengewoon stevig is en waterdicht.
Goed aansluitend, zorgen ze voor een optimale bescherming van uw paard, vermijd het binnendringen van water bij oversteken van een doorwaadbare plaats en waardoor schuren voorkomt wordt.
Sluiting met drie klittenbandstrips.

Ze zijn wel prijzig maar zijn wel goed