Ik rijd normaal gesproken met een dressuurzadel, nu tijdelijk met een springzadel omdat mijn oude zadel niet meer paste en er een nieuw zadel besteld is via de zadelmaker, dus ik draag mijn benen al niet geforceerd opgevouwen maar zo lang mogelijk. Met dit zadel ga ik ook geen lange buitenritten maken aangezien het niet mijn zadel is, en ik zeker weet dat ik vreselijke pijn ga krijgen als ik langer dan een half uur zo opgevouwen ga zitten.
Nu lees ik goede verhalen over beweegbare beugels in combinatie met knieproblemen en ben van plan om deze aan te schaffen voor aan mijn nieuwe zadel. Aan het springzadel wat ik leen zitten GPG beugels en deze vind ik fijn. Ik heb ook nog geen pijn gehad, terwijl ik toch 2x zeker een half uur heb gereden met vrij korte beugels. Echter ben ik ook op zoek naar ervaringen met de Bow Balance van Sprenger (of een variant hierop). De Sprenger zelf vind ik wat aan de dure kant (175,- bij Ooteman), dus mijn eigen voorkeur gaat qua prijs naar de GPG. Maar aangezien de sprenger beugels iets totaal anders zijn en ik hier geen ervaring mee heb zelf, ben ik erg benieuwd of dit misschien geschikter is voor mijn probleem.
Wie o wie?