Welke hoefschoenen voor pony met redelijke ronde hoeven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Luna77

Welke hoefschoenen voor pony met redelijke ronde hoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 10:45

Mijn paardje heeft in het verleden een hoornzuil gehad waardoor een voetje wat gevoelig blijft op harde bodem. Er kan ook geen ijzer onder want het moment van eronder slaan is te gevoelig.
Ik ben nu aan het kijken voor hoefschoenen maar dat is nog niet zo makkelijk ivm haar maat.
Ze heeft vrij ronde hoeven.

Ik heb nu wat rondgekeken en kwam eigenlijk uit op Dallmer, easyboot clove of equine fusion.

Wat zijn jullie ervaringen met deze hoefschoenen en weet iemand of deze echt geschikt zijn voor wat rondere hoeven?

MiriamArt

Re: Welke hoefschoenen voor pony met redelijke ronde hoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:41

De cavallo hoefschoenen zijn ook geschikt voor de ronde hoeven. Ik gebruik ze al jaren naar tevredenheid voor mijn fjorden. Ze zijn (bij juist gebruik) onverliesbaar en gaan lang mee.

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:12

Onze haflinger draagt Marquis hoefschoenen met een luchtkamer. Haar voorhoeven zijn vrij rond en dit gaat goed doordat de luchtkamer zich naar de hoef vormt. Old Macs bijvoorbeeld draaide continue. Wij pompen ze verder niet zo hard op, we merken dat ze dat prettiger vindt. Ze blijven dan ook goed zitten, alleen bij blubber houden we er rekening mee en zetten we ze iets strakker. Bij Horsebalance of de Hoefschoenenwinkel kan je er meer over vinden.