Kan ik de hoogte van mijn voorboom verstellen /Wintec zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jamielee_xxx

Kan ik de hoogte van mijn voorboom verstellen /Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 20:44

Hallo,

Ik heb een wintec 500 cair springzadel. Kleur bruin.
En mijn vraag was of ik de voorboom eventueel ook kan verhogen? Mijn pony heeft niet een erg hoge schoft. Maar ik heb het idee dat die iets drukt achter zijn schoft. Verder zit het zadel perfect.

Mij is verteld dat dmv het cair systeem het zadel naar zijn rug gaat zitten. Maar vroeg me gewoon af of ik iets met de voorboom kon doen. Er zit nu een rode boom in.

Gr jamielee

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:53

Hallo Jamielee,

De voorboom van een wintec zadel kan idd veranderd worden naar smaller of wijder. De boom wordt dan niet speciaal hoger. Als het zadel drukt achter de schoft kan de boom te groot zijn, maar helaas is het ook mogelijk dat hij te smal is. Dat kan onderzocht worden door een zadelmaker/passer. Je kunt natuurlijk ook zelf aan de slag gaan en bekijken met een wijdere of smallere boom erin hoe het zadel ligt. Maar wil je op safe gaan: laat dan een ervaren persoon bekijken wat het probleem is, en vooral: laat het je goed uitleggen.

Succes.

jamielee_xxx

Re: Kan ik de hoogte van mijn voorboom verstellen /Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 07:16

Ja bedankt !
John kool komt ernaar kijken!

Nano05

Re: Kan ik de hoogte van mijn voorboom verstellen /Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:46

Hey, ze kunnen tegenwoordig aardig wat doen met de wintecs qua aanpassen weet ik. Ik hoop dat je hem passend krijgt :-)