Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Leen_ schreef:Denk er aan als je wedstrijden wil rijden dat bontjes of gelpads op het zadel niet toegestaan is.
Wat volgens mij het enige nadeel kan zijn is als ge goedkopere kwaliteit neemt dat het dan de zitting van het zadel kan beschadigen. Neem eentje van degelijke kwaliteit en echt schapenwol.
Ook kan het zijn als de zitting voor jou nu net past dat het dan te krap wordt. Hangt van de diepte van de zit af uiteraard. Hoe dieper de zit van het zadel hoe minder plek je krijgt met het toevoegen van een wolletje. Bij een vlakke zit ga je dan gewoon wat hoger zitten.
het werkt bij mij ook niet echt heel fijn.... heb een seatsaver van Acavallo waar ik wel gewoon mee op concours rijd, nog nooit commentaar op gehad. Heb ook andere seatsaver geprobeerd, maar die vind ik niet echt zachter en daarbij voelde ik de gel schuiven als het ware..... Acavallo is wel wat duurder maar voor mij de enige die ook echt werkt!
Ik heb vrij dikke billen van mezelf, maar ik zit wel op de botjes zeg maar, en vooral met doorzitten op een paard dat nogal hoog opgooit en galopperen krijg ik er echt last van. Dinsdag maar even langs de winkel dus, dank voor de adviezen!