rijden met alleen onderlegger?(ook lange rit)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

rijden met alleen onderlegger?(ook lange rit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:22

Omdat ik op zich wel voorstander ben van natuurlijk materiaal onder mijn zadel(wol),of iig iets wat goed dempt.

Was ik benieuwd of hier mensen zijn die met enkel en alleen een (wollen)onderlegger rijden.
Voordeel kan zijn dat je zo wel demping hebt...nadeel is denk ik dat er voor de rest veel zweet in je zadel trekt?
Dus zeg maar waar je zweetbladen zitten..

Ik heb een dressuurzadel.

Iemand die dit doet, ook met lange ritten(lees,tot rond de 40 km)?

Amiigo

Re: rijden met alleen onderlegger?(ook lange rit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:24

Ja hier doen we dat wel eens :j er is een manege pony met een onderlegger en die loopt er dagelijks 2u mee.
Die heeft wel schuur plekken met een winter vacht, maar niet extreem, het zou dus wel kunnen!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:11

Misschien dan handiger om een dekje te kopen met schapenwollen ruggedeelte erin ?! Dan ligt het dekje ook gewoon onder je zweetbladen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:43

Ja,vroeg me af of dat inderdaad handiger was of dat het weinig uitmaakt.
Maar eens zoeken naar iets,wat ook nog betaalbaar is dan.
Heb een christ dek maar die is helemaal van wol,die vind ik dus net te dik onder het zweetblad.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:48

mij is zo'n onderlegger zwaar afgeraden.
Als je een goed liggend zadel hebt en je legt er zo'n onderlegger onder maak je de boom alleen maar smaller en klem je de rug als het ware af... Hierdoor kunnen ze rug problemen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:49

Dan zou een ankypad hetzelfde moeten doen,die zijn net zo dik.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:52

littlesannie schreef:
Als je een goed liggend zadel hebt en je legt er zo'n onderlegger onder maak je de boom alleen maar smaller en klem je de rug als het ware af... Hierdoor kunnen ze rug problemen krijgen.

Dat geld enkel als je een dekje en dan een bontje doet, een bontje is schok absorberend en je zadel word er niet door opgehoogd.

TS, een Anky pad is zeker niet echt dik, ik denk net zo dik als een Eurostar pad of ander dekje met wat vulling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:53

Nouja,iig dikker dan een simpel katoenen dekje.
Een gewoon wolletje is niet eens zó giga dik hoor,je kan het best indrukken namelijk.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:01

Amiigo schreef:
littlesannie schreef:

Dat geld enkel als je een dekje en dan een bontje doet, een bontje is schok absorberend en je zadel word er niet door opgehoogd.

TS, een Anky pad is zeker niet echt dik, ik denk net zo dik als een Eurostar pad of ander dekje met wat vulling.

ja klopt, sorry mijn fout :j