Ik vroeg me af of donkere kleuren vliegendekens insecten aan trekken. Ik wil zelf heel graag een paarse kleur vliegendeken kopen die ik heb gezien.
Is dit slim om aan te schaffen of kan ik beter voor een witte/lichtblauw gaan?
joyce_spaa
Geplaatst: 15-04-13 00:02
volgens mij is een vliegen deken een vliegen deken en maakt de kleur niet uit. het is wel zo dat een lichte kleur minder "warm" word door de zon omdat dat afkaatst. zelfde als dat je zelf een donker truitje in de zon draagt. *misschien krijgt je paard het wel warmer onder een donker kleurige deken en gaat hij daardoor zweten en dat trekt wel weer meer vliegen aan. (dit is mijn theorie correct me if im wrong)
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Ooit gehoord dat vliegen niet op kobalt blauw af komen. Of het waar is durf ik niet te zeggen, maar het lijkt me wel warmer dan een licht gekleurde deken.
Nu je dat zegt, dat hoorde ik ook ooit, van dat blauw. De onderkant van hoeves zou in een bepaalde streek om die reden zelfs blauw geverfd werden. Maar qua warmte, tja...
Schimmels hebben altijd minder last van vliegen dan donkere paarden. Daarbij is een onder een donkere kleur altijd warmer en onder een lichte kleur wat koeler. Dus ik zou persoonlijk altijd voor een witte zomerdeken of vliegendeken gaan.
_Balou
Geplaatst: 15-04-13 07:46
MissYvette4u schreef:
Nou, mij valt op dat juist donkere paarden meer last van vliegbeesten heeft dan de lichter gekleurde paarden.
xBalou schreef:
Het schijnt ook dat vliegen minder af komen op een zebra deken..
Veel vliegen en muggen komen af op zwart en hel blauw. Lichte kleuren (vnl. beige) trekken minder vliegen aan (vandaar oa de typische kleuren van safari outfitjes).
En verder heeft een lichte kleur idd als voordeel dat het de warmte meer afketst.
vliegen deken dient om vliegen tegen te houden, kleur maakt opzicht niet uit dan, maar idd zoals hierboven zebradeken schrikt vliegen meer af. dit was wetenschappelijk bewezen
Schimmels en andere licht gekleurde paarden hebben idd minder last van vliegen en dazen . Maar hoeveel het uitmaakt met een vliegendeken . Ik weet het niet . Kijkend naar de eczeem dekens . Je hebt hele lichte van Rambo bv . Maar die zijn binnen een dag ook zwart En je hebt donkere dekens zoals Boett . Uiteindelijk steken en irriteren vliegen ed toch wel .