[WN] Ervaringen pad Equi-Lok Heavy Duty (Equi Tech)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ColeredByMac

Ervaringen pad Equi-Lok Heavy Duty (Equi Tech)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 09:14

Voor onder mijn Barefoot Arizona Nut zoek ik een goede pad.
Nu ben ik deze pad tegen gekomen:

Equi-Lok Heavy Duty van Equi Tech.

Ik heb al contact gehad met Leonie Prins van saddlepoint.nl en zij vertelde me dat deze pad geschikt is voor onder boomloos door de dikke inlages die in de pad zitten.
Alleen nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die goede en/of slechte ervaringen hebben met deze pad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daantje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:55

Ik ken het pad niet, rij ook niet boomloos, maar ik vind het er wel erg mooi uitzien.

DubbelFun

Re: Ervaringen pad Equi-Lok Heavy Duty (Equi Tech)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:29

Hij ziet er mooi uit en het zou kúnnen werken. Alleen wil je een vrij ruggegraat bij boomloos en omdat de 'bulten' hier óp de pad liggen heb je dat dus nog niet. Verder ben ik persoonlijk geen voorstander van dit soort onderkanten (tacky too-achtig). Dat rubberachtige is erg zweterig en dus warmte-opbouwend-gevoelig. En dat wil je met boomloos helemaal niet hebben.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:36

Hoi!

@Colored by mac : hier Leonie :-) Er zijn nog heel weinig mensen in de EU die ervaring hiermee hebben, aangezien ik pas in januari begonnen ben met deze pads te importeren. Er zijn er al wel een aantal verkocht, maar nog niet uit de heavy duty serie. In amerika is de pad echter al 15 jaar een begrip. Vrineden van mij in Amerika hebben mij destijds op deze pads gewezen, omdat het volgens hun de meest ideaale pad was die ze ooit hadden gehad. Oa vanwege het gebruiksgemak en het enorm slijtvaste materiaal

@ dubbeldun: de Tacky-too is ander materiaal. Dit materiaal is een gepatenteerd systeem waar de tacky too pad gemaakt wordt van de relatief bekende anti-slip materialen. De Tacky too korrelt bijvoorbeeld ook, dat is iets wat je bij deze pads niet zult zien. Tacky-tack heeft 2 materialen, degene hier boven beschreven is de Equi-LOK versie, een nieuwe versie die vocht naar buiten transporteerd om zo close contact met het paard te houden en wrijving te voorkomen. Rubber is ook niet echt slijtvast, wat gelijk duidelijk maakt dat het hier niet om enkel rubber gaat :-)

Op de foto's is overigens niet duidelijk te zien dat de inlages ook aan de onderzijde zitten, het materiaal is daar niet doorgestikt waardoor het niet opvalt.

Bij meer vragen hoor ik het graag!! :-)

ColeredByMac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 17:07

Hoi Leonie :)
Oh oke, dat wist ik niet, dat ze hier nog niet echt te verkrijgen waren.
Ik kon ook niet veel informatie verder vinden op internet, vandaar dat ik hier maar eens een topic heb geopend.
Maar ik vind het erg goed klinken in ieder geval.
Ga de pad ook bestellen bij je, dus je krijgt zo een "gewone" email

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:55

Ik vind het aan de bovenkant een hele mooie pad, maar zo vanaf de foto's ben ik het eens met DD.... het lijkt toch wel erg veel op Sympanova wat er aan de onderkant zit.

Zou wellicht best kunnen dat er gewoon een andere naam aan gegeven is maar dat het op hetzelfde neer komt? :o

Het ziet er zo uit, en de omschrijving van de anti-slip werking en het ademen / doorvoeren van zweet riekt ook gewoon naar Sympanova.

Daarbij zie ik dus ook niks van kussens die er aan de onderkant uit komen, wat je mijns inziens wel zou moeten kunnen zien (als het aanwezig was) op de foto waarop de pad omgevouwen met de onderkant naar boven ligt.

Aan de hand van de foto's vind ik de pad daarom niet zo interessant.

Neemt niet weg dat er zat mensen heel tevreden rondrijden met dergelijke pads :)