Mijn stiefmoeder heeft een paard die ik volledig verzorg, ik beschouw paardlief als eigen. Nu ga ik regel matig lekker naar buiten met stalgenoten of alleen aan de hand. Me stiefmoeder wilt, voor de veiligheid, dat ik een slof om doe. Opzich is paardlief echt onwijs lief buiten maar het is meer het gevoel dat ze heeft. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Laatst kwam ik terug van bos op stal zonder slof en ze keek niet bepaalt vrolijk... Paardlief buiten is kijkerig maar wel goed te sturen en terug te nemen. Ik zelf ken paardlief onder tussen 2.5 jaar en weet der streekjes. Zo wie zo blijft ze altijd bij de andere paard(en). Nu gaan we 25 mei met stal rijden in Vogelenzang en ik wil graag wat anders dan een stof om hebben.
Nu mijn vraag: Is er een andere hulpteugel dan een slof om lekker buiten mee te rijden waar paardlief niet te veel last van heeft, ik blijf een slof zoon gedoe vinden en het belemmerd haar bij een stevig galopje toch voor mijn gevoel.. Of terwijl een hulpteugel die mijn stiefmoeder gerust stelt maar die weinig tot geen inwerking geeft?
Ik kwam uit bij een martingaal. Zodat ze der hoofd niet zo hoog kan doen maar wellicht hebben jullie nog andere suggesties / tips?
Alles is welkom! Alvast bedankt!!