Voorsingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 09:25

hoi allen,

ik heb een haflingerruin van 5,5 die vanaf november doorgereden wordt.
nu heb ik een goed passend zadel ( ja zadelmaker is geweest ) op hem liggen echter is het zo dat het zadel soms na voren schuift, niet mega veel maar net te veel naar mijn zin.
Nu heb ik gehoord van een voorsingel, heeft iemand hier ervaring mee? en welke zouden jullie aan bevelen? ik kom namelijk hele dure tegen maar ook hele goedkope :S
Ik hoef geen rel topic van koop een goed passend zadel etc. Het zadel is na gekeken,gepast etc, hij is nog jong en ontwikkeld dus nog kwa spieren. elk half jaar word het zadel na gekeken dus daar hoeft geen discussie over te zijn.
het zadel zal ook niet meer na voren schuiven zodra hij meer bespiering rond de schoft en schouders heeft.

dit is mijn paardje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sh4e

Re: Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:34

Ik heb het geprobeerd, maar de voorsingel drukte te hard, waardoor paard niet meer fijn liep.
En had de dure variant!
Ik heb daarna een (als ik het goed zeg) Sharkskin singel gebruikt, en dat werkte prima! Doordat de singel niet meer naar voren schoof, bleef zadel ook beter op de plek!

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 10:02

ohh ja mss wel handig ik rijd met een veelzeidigheids zadel :)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:07

Wat ik van je foto's kan zien heeft je paardje schouders die vrij ver naar achteren doorlopen en een vrij forse ronde buik. Je singel zal het smalste punt van de buik op willen zoeken, waardoor je zadel naar voren wordt getrokken.
Zelf heb ik 2 friezen waarbij dit ook voorkomt. Ik heb sinds een paar maanden een Rossner comfort singel. De boog van deze singel ligt wat naar voren, waardoor het zadel niet meer naar voren wordt getrokken en beter blijft liggen.
Edit: ik zie nu dat dit alleen een dressuursingel is. Het idee zal voor een veelzijdigheidssingen ook wel mogelijk zijn lijkt mij....

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:38

probeer eens een anatomisch gevormde singel
die werkt bij mijn paard erg goed namelijk

als je hem met de boog naar voren legt moet hij naar voren schuiven voorkomen
ik heb hem met de boog naar achter liggen dat werkt bij mijn paard beter