zadelpasser laten komen of naar hen toegaan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

zadelpasser laten komen of naar hen toegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 15:34

ik wil graag mijn zadel laten controleren.
is het nou het slimst om iemand te laten komen en dus in eigen omgeving te zijn, of is het handiger om naar de zadelpasser toe te gaan omdat zij daar bijvoorbeeld alles bij de hand hebben?
of maakt t helemaal niks uit, wat denken jullie?

edit; natuurlijk met je paard naar de zadelmaker. ;)
Laatst bijgewerkt door Mirashiba op 10-04-13 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Re: zadelpasser laten komen of naar hen toegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:35

De zadelpasser moet zien hoe het zadel ligt op je paard, dus die moet even langs komen.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:40

Ik ben er heen gegaan dat ik mijn nieuwe paard kreeg. Waarom, omdat ze dan alle zadels kunnen pakken die ze in de winkel hebben liggen.
Omdat ze gelijk kunnen opvullen. Omdat ze bij mijn zadelmaker een boommeting doen en indien gewenst ook een digitale druk meting maken.

Dus ook voor het nakijken ga ik naar mijn zadelmaker toe.
Maar mocht hij bij mij op stal komen voor een andere klant, dan vraag ik hem wel of hij er even naar wil kijken. Overigens ben ik van plan om minimaal 2 keer per jaar mijn zadel na te laten kijken en ik beschik over eigenvervoer. Wat het wel aanzienlijk makkelijker maakt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:41

Het is beide een optie, ik laat de mijne altijd aan huis komen gezien dat in verhouding voor mij goedkoper is.

Let wel op dat sommige paarden extra spanning hebben op een andere locatie, wat het passen moeilijker kan maken.

Mylou_milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:54

Is afhankelijk van je paard denk ik. Als hij veel spanning opbouwt op ander terrein zou ik hem thuis laten komen zodat hij je paard kan zien in normale omstandigheden.

Nevalo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:53

Ik ga mee met bovenstaande reactie.
M'n dochter heeft 2 paarden die bereden zijn. De een zet ze zo in de trailer en rijd er mee baar de zadelmaker, de andere komt de zadelmaker aan huis omdat het een sneller gespannen paard is.