Hier hebben we de CSO voor een paard. Dikte is ongeveer een 3 a 4 cm. Ze zijn heel fijn in gebruik, het enige is dat het niet zo gemakkelijk is om ze op te leggen en in de kamer te trekken. Ze plakken heel erg tegen het zadel (nu hebben we het een jaar en het plakt nogsteeds). Voordeel ervan is dat ze wel niet schuiven.
Ik leg ze wel altijd tussen dekje en zadel in. Niet rechtstreeks op het paard (zoals er vermeld staat). Haren blijven erin plakken en dat begint te schuren. En dan bleef het helemaal niet goed zitten.
Voor mijn eigen paar wil ik voor in de winter ook een frontriser aanschaffen. In de winter valt hij rondom zijn schoft erg in (19 jarig paard). Toen met zadelmaker gekeken hoe het ging met een frontriser eronder en dat was een prima oplossing vond hij. Al moet ik me zelf nog eentje aanschaffen.
Ik dacht om ook eentje van CSO te kopen.
Wintec heeft trouwens ook een frontriser, deze is van een soort mousse. En gaat onder het volledige zadel.
Ook heb je nog een prolite pad, daar kan je zelf voor kiezen hoe je hem vult. Kost wel weer heel wat meer.
Ben wel benieuwd naar ander reacties, misschien neem ik dan wel een andere.
Edit: zie net ook een equest. Deze werkt ongeveer hetzelfde als de prolite en kost +- 60 euro. http://www.ruitersportgierman.nl/nl/web ... gger_zwart