elke keer als ik heb gereden, heeft ze een klein wondje op haar wang zitten. boven haar mondhoek, het kan niet door de neusriem komen want die zit er ver boven. ik rijd met een bustrens.
bit 1 gaatje losser? mijn verzorgpaard had dat ook nl kon ook niet door de neusriem komen. Reed met watertrens en haar velletje kwam daar steeds tussen omdat ie te strak zat. 1 gaatje losser en nooit meer last van gehad
ik weet het verschil heus wel tussen een bus- en watertrens, vandaar dat ik aangaf een watertrens te hebben. voor mijn pony heb ik ook een bustrens, maar wat kleinvosje zegt kan ik me wel in vinden!
Roomsx
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-13 11:09
wortelsussie schreef:
Bustrensen horen aangesloten te zitten. Een watertrens moet idd een maat groter dan wat je normaal hebt.
Misschien komt t door de bakstukken?
ja ik heb wel een nieuw hoofdstel sinds 2 weken, dus het leer is nog wel hard. maar wat moet ik daar aan doen?
wondje voor dat je gaat rijden invetten met bv uierzalf of vaseline
of tijdelijk om het wondje te laten genezen met een ander hoofdstel rijden, of even een ander bakstuk ertussen doen van een ander hoofdstel
Shenavallie
Geplaatst: 09-04-13 12:26
Naast de gegeven tips is het ook belangrijk dat je je handen stilhoudt bij het rijden. Dus niet - vaak onbewust!!!! - zitten wiebelen en zagen. Hoe stiller je handen, hoe stiller het bit in de mond en hoe minder velletjes ertussen kunnen gaan zitten. Blijft het probleem, dan is het aan te raden om naar een ander/beter passend bit uit te gaan kijken.