Dekje verkleurt in wasmachine, wat nu? Hogedrukreiniger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Dekje verkleurt in wasmachine, wat nu? Hogedrukreiniger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 14:43

Hoi bokkers :)

Ik zit met een probleem, ik had een dekje van BR, de lime groene en ik heb hem nog maar twee keer gewassen op een halfjaar en hij is al bijna geel :( Ik heb al vanalles geprobeerd, ze met mijn lime bandages gewassen, met mijn lime peesjes... Niets werkt! Mijn andere dekjes hebben dit niet, nu vroeg ik me af of het geen idee is om ze gewoon met een hogedrukreiniger af te spuiten? Het gaat er voor mij tenslotte alleen om dat het zweet en haar eraf is.

Heeft iemand dit ooit al eens gedaan of geprobeerd? Hoe ging dat en verkleuren ze dan niet? Komen de biesjes of lusjes niet los?

Alvast bedankt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:45

op welke temperatuur was je, want met ijskoud water afspuiten zorgt niet snel voor verkleuring denk ik :) Ik hoop dat je op 40 graden of minder hebt gewassen?

Anoniem

Re: Dekje verkleurt in wasmachine, wat nu? Hogedrukreiniger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:46

Met de hand wassen in een emmer?
Lijkt me beter dan de hogedruk er op te zetten..

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:46

Heb weleens dekjes in een ton met sop gedaan dan nachtje laten staan en volgende dag met de hogedrukreiniger schoonspuiten. Dat gaat prima mooie schone dekjes en ze gaan er niet kapot van.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:47

kleurendoekjes erbij in de wasmachine stoppen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:48

Niet met een hogedrukreiniger geprobeerd, maar wel met gewoon een tuinslang die ook wel wat hogere druk had. Het zweet ging er wel af, haar niet echt. Vond 'm ook niet net zo schoon als dat 'ie uit de wasmachine zou komen omdat je geen wasmiddel gebruikt. Geen idee of je er dan gewoon wasmiddel over heen kan gooien.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:48

ik zou hem inderdaad met de hand wassen !
raar hoor ! van BR ben ik dit helemaal niet gewoon , dat blijft vaak nét lang mooi !
( ook mijn BR event dekjes , nooit problemen mee gehad , het zijn de fijnste dekjes die ik heb ! )

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 14:51

romyloverrr schreef:
ik zou hem inderdaad met de hand wassen !
raar hoor ! van BR ben ik dit helemaal niet gewoon , dat blijft vaak nét lang mooi !
( ook mijn BR event dekjes , nooit problemen mee gehad , het zijn de fijnste dekjes die ik heb ! )

Ja ben ook altijd tevreden geweest van BR (nog steeds hoor :D ) maar het is zo'n licht dekje misschien daardoor...

Ik was op een kort programmatje, dus 30 of 40 graden denk ik.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:54

Een ruitersportzaak heeft mij eens aangeraden om nieuwe dekjes de eerste paar keer helemaal koud te wassen in de wasmachine.
Dit om kleur en vormverlies tegen te gaan. En daarna nooit hoger dan 30 graden.
Tip voor het volgende dekje, voor deze is het te laat. :)

Deze zou ik nu gewoon wassen in de machine, de kleur ben je toch al kwijt.

grootmoeders tip is trouwens een scheut azijn erbij doen voor de kleur te behouden :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:00

little_king schreef:
Een ruitersportzaak heeft mij eens aangeraden om nieuwe dekjes de eerste paar keer helemaal koud te wassen in de wasmachine.
Dit om kleur en vormverlies tegen te gaan. En daarna nooit hoger dan 30 graden.
Tip voor het volgende dekje, voor deze is het te laat. :)

Deze zou ik nu gewoon wassen in de machine, de kleur ben je toch al kwijt.

grootmoeders tip is trouwens een scheut azijn erbij doen voor de kleur te behouden :)

Dat van die azijn moet ik eens proberen :D

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:38

Jup hier exact het zelfde probleem met exact het zelfde kleur dekje, ook bij mij is de lime nu citroen geel van kleur. Ach kan er mee leven, gelukkige geen setje dus valt niet zo heel erg op. Heb jij ook last dat de grijze rand wat vaal groenige begint te worden?

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:19

Ik was mijn dekjes ook nooit hoger dan 30 graden ben altijd bang dat ze dan krimpen. Maar als je je stoort aan de kleur die je dekje is kun je ook textiel verf halen. :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 16:26

wildhorse99 schreef:
Jup hier exact het zelfde probleem met exact het zelfde kleur dekje, ook bij mij is de lime nu citroen geel van kleur. Ach kan er mee leven, gelukkige geen setje dus valt niet zo heel erg op. Heb jij ook last dat de grijze rand wat vaal groenige begint te worden?

Nee geen last van :) Heb hem helaas wel in set... Bandages én peesjes :(

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:16

Ik heb ook de BR Event in het lime groen en bij mij wordt die dus ook wat gelig. Ik dacht dat het aan mij lag, maar niet dus :')
Vergeleken met de peesjes inderdaad een heel ander kleurtje, maargoed. Het staat nog steeds bij elkaar haha :P