Deken zelf kleuren; iemand ervaring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fientje80

Deken zelf kleuren; iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 13:37

(ik weet niet of het hier zo goed staat, anders sorry!)

Hoi!
Een van onze dekens is totaal verkleurd. Hij hoort bruin te zijn, maar in de koop van de jaren is ie beige groenig geworden. Het ziet er echt niet uit, maar de deken is verder nog wel helemaal in goede staat. Het gaat om een regendeken trouwens. Ik zat er over te denken om de deken zelf een nieuw kleurtje te geven. Iemand ervaring? Tips?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:47

Je hebt van die textielverf, van Dylon bijvoorbeeld. Alleen wordt dat met een regendeken erg lastig, aangezien die van waterproof materiaal zijn, en verf hier dus ook niet in hecht.. Je zou de gok kunnen nemen en het gewoon proberen, maar ik denk dat je weinig kans hebt dat dat lukt..

NZ92

Re: Deken zelf kleuren; iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:49

Heb jij je deken om mooi te zijn dan? Sorry maar dat maakt toch niets uit welke kleur die deken nu heeft! Denk dat je het doorverven alleen maar het waterproof systeem in de weg gaat zitten.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 13:53

NienkeNiels schreef:
Heb jij je deken om mooi te zijn dan? Sorry maar dat maakt toch niets uit welke kleur die deken nu heeft! Denk dat je het doorverven alleen maar het waterproof systeem in de weg gaat zitten.

Nou niet perse om mooi te zijn, maar dit ziet er echt niet meer uit.. Zo'n poepkleur. Maar idd ivm die waterproof van de deken was ik ook bang dat de kleur er of zo.weer af spoelt of dat het de deken niet meer waterproof maakt.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:54

Vaak wordt door wassen je deken ook een stuk dunner! dus wel uitkijken wat je doet..

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 13:56

NienkeNiels schreef:
Vaak wordt door wassen je deken ook een stuk dunner! dus wel uitkijken wat je doet..

Ik was de dekens bijna nooit, ik bedoelde ivm regen :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:57

Daar zou de verf wel tegen moeten kunnen maar ik bedoel door verven moet je het vaak wassen

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:05

Wat ik al zeg, de verf gaan niet pakken op een regendeken omdat de stof waterafstotend is.
Daarbij, erg goedkoop is dat niet voor een grote paardendeken. Je zal waarschijnlijk 4 of 5 pakken verf nodig hebben, zak verfzout.. Kom je al aan de 40 euro of zo :+ En dan is het 4x laten draaien van je wasmachine nog niet meegerekend.. Als je machine de deken überhaupt aankan.
En dan heb je dus 99% kans dat je verfactie is mislukt, omdat de stof de verf niet opneemt..
Dus een nieuwe deken is de enigste optie. (en waarschijnlijk nog goedkoper ook als je eentje in de uitverkoop haalt :P )

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 14:10

Yinthee schreef:
Wat ik al zeg, de verf gaan niet pakken op een regendeken omdat de stof waterafstotend is.
Daarbij, erg goedkoop is dat niet voor een grote paardendeken. Je zal waarschijnlijk 4 of 5 pakken verf nodig hebben, zak verfzout.. Kom je al aan de 40 euro of zo :+ En dan is het 4x laten draaien van je wasmachine nog niet meegerekend.. Als je machine de deken überhaupt aankan.
En dan heb je dus 99% kans dat je verfactie is mislukt, omdat de stof de verf niet opneemt..
Dus een nieuwe deken is de enigste optie. (en waarschijnlijk nog goedkoper ook als je eentje in de uitverkoop haalt :P )

Jaa heb je gelijk in. Denk dat ik het plan maar van me af zet! Gaat een dure actie worden..
Laatst bijgewerkt door fientje80 op 07-04-13 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:13

Als de deken nog goed is, zijn er twee oplossingen: je kijkt of de andere kant op, of je koopt een andere deken en kijkt of je deze verkocht krijgt (als je dat al wilt).

Een paard heeft absoluut geen boodschap aan mooi, modieus, nog wel op kleur, matchend met halster en touw en kleding van baasje of niet.

Als het goed past, heel en functioneel is, is het toch goed?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:52

ED --> HAR