Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10411
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:15

Iriscope schreef:
Ik ben op zoek naar nieuwe kussens en zie nu de kussens die ik zoek op Marktplaats, echter die hebben een tab en dat heeft de mijne niet. Mijn zadel is nooit door een zadelpasser gecheckt ivm dat we zo ver van de wereld zitten hier en de enige WoW fitter in Johannesburg zit.
Nu vraag ik me af, hoe giga anders gaat een zadel zitten door die tab? Is het een grote kans dat ze echt niet gaan passen? Zal ik de gok wagen of is de kans echt klein dat het gaat passen?

Mijn luchtkussens lekken, daarom heb ik nieuwe kussens nodig. Als die tab echt niet werkt, kan ik dan gewoon de kussens uit de ene halen en in de andere stoppen?

Thanks voor het meedenken alvast!


Wow Engeland mailen en nieuwe binnenkussens bestellen die sturen ze zonder problemen op is mijn ervaring

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:18

Ik had via mijn fitter vrij vlot nieuwe airbags en die heeft ze er ook gelijk voor me in gezet.

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:22

Ik ben een beetje bang dat het probleem misschien in iets anders zit, ik heb namelijk de kussens in water gehad maar kan geen lek ontdekken. En toch zakt het zadel op 3 verschillende paarden ( en met verschillende ruiters) naar links en lijkt het kussen altijd zachter na een paar dagen.
Dus ik dacht, als ik nu de hele kussens vervang dan heb ik dat eventuele andere probleem, wat het dan ook is, ook opgelost.
Spullen hierheen krijgen is niet makkelijk, moet er al snel 3-6 maanden op wachten, dus als ik nieuwe luchtkussens bestel en het is nog steeds een probleem, moet ik weer gaan wachten op wat de volgende oplossing zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 26-10-20 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:23

Oh ik zie nu ineens dat je heel ver weg zit...
Ja dan wordt het een beetje een gedoe inderdaad.

Nielojram

Berichten: 7864
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:53

Iriscope schreef:
Ik ben op zoek naar nieuwe kussens en zie nu de kussens die ik zoek op Marktplaats, echter die hebben een tab en dat heeft de mijne niet. Mijn zadel is nooit door een zadelpasser gecheckt ivm dat we zo ver van de wereld zitten hier en de enige WoW fitter in Johannesburg zit.
Nu vraag ik me af, hoe giga anders gaat een zadel zitten door die tab? Is het een grote kans dat ze echt niet gaan passen? Zal ik de gok wagen of is de kans echt klein dat het gaat passen?

Mijn luchtkussens lekken, daarom heb ik nieuwe kussens nodig. Als die tab echt niet werkt, kan ik dan gewoon de kussens uit de ene halen en in de andere stoppen?

Thanks voor het meedenken alvast!


Tab en no tab is echt een heel groot verschil. Voor de airbags die erin zitten niet, overigens.

Heb je je (mogelijk) lekke kussens ook met de slangetjes in het water gehad?
Vaak wordt het einde van het slangetje wat wijd, als je daar een stukje van afknipt sluit het hechtertje ( dat zwarte stukje wat je altijd kwijt raakt :o ) weer goed.
Bij wow dichten ze het af met een speciale gel, alleen via hun te verkrijgen, maar heb gemerkt dat brylcreem ook goed werkt. Even met een spuitje cm of 4 in het slangetje doen.

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:00

Das een goeie tip zeg, dank je wel! Ik ga ze nog eens in het water leggen. Brylcreem is een soort vaseline niet? Ik gebruik vaseline want heb die gel niet hier.

knollentuin
Berichten: 10411
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:08

Niet teveel erin doen hoor, want ik weet niet wat de cream op het latex van de kussens doet, als je je lucht weer veranderd moet je het er ook af knippen en niet doorblazen de kussens in, dus als je zoveel cm vult moet je ook van die hele enden knippen van je slang, ook die zijn los te bestellen, ik heb er ook een paar reserve liggen

Nielojram

Berichten: 7864
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:12

Iriscope schreef:
Das een goeie tip zeg, dank je wel! Ik ga ze nog eens in het water leggen. Brylcreem is een soort vaseline niet? Ik gebruik vaseline want heb die gel niet hier.


Nee, het is juist geen vaseline, want dat lost op, zeker in jouw klimaat :+
Uierzalf kan ook.

@knollentuin, die cream gaat in de slangetjes, dat komt niet in de buurt van je airbags. Als je 3 cm aanhoudt, heb je altijd het deel van het zwarte houdertje te pakken wat in je kussens is genaaid.

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:13

Het is wel een gedoe om het zelf te doen, maar ik vertrouw mn eigen kunsten meer dan die van de enige zadelmaker hier in Windhoek. Thanks voor de tips! Ik heb ook een pakket onderweg met de pomp, siliconen en die knijp dingetjes en reserve slangetjes :)
Zal eens zien of we tot die tijd iets vergelijkbaars als uierzalf hebben.

Nielojram

Berichten: 7864
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:19

Snap alleen niet dat ze in jouw continent geen brylcreem hebben :D :D

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:20

Vast wel, moet alleen even bedenken hoe het in het Engels heet!
Is het serieus haargel voor mannen?

knollentuin
Berichten: 10411
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:24

Klopt nielsjoram, maar ik weet dat er mensen zijn die het siliconen propje door bliezen met de pomp, en als het in je kussens komt kan dat juist voor lekkage zorgen, althans dat verklaarde wow engeland

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:53

Is er toevallig iemand die een U4 kopijzer over heeft liggen?

Nielojram

Berichten: 7864
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:28

Iriscope schreef:
Vast wel, moet alleen even bedenken hoe het in het Engels heet!
Is het serieus haargel voor mannen?


Het is een merk :+

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 07:22

Net mn wow nog maar eens in het water gelegd, nou ja, het lekkende kussen. Er zit inderdaad een gaatje in, maar precies op het naadje, ben bang dat ik het daar zelfs tijdelijk niet kan fixen. Iemand ervaring, al is het maar om de tijd tot mn post aankomt te overbruggen?

knollentuin
Berichten: 10411
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:38

Wat het moeilijke aan plakken is is dat t iets met siliconen is, kennis van me heeft t ooit geprobeerd maar veel lijmsoorten tasten het materiaal aan waardoor de schade groter wordt

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:00

Dat is precies waar ik ook bang voor ben. Ik dacht eraan om lijm pistool te proberen, maar durf niet zo goed. Aan de andere kant, dat lekke ding is nu toch ook nutteloos...

knollentuin
Berichten: 10411
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:16

Ja stuk is ie toch al...

_bella_
Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:29

Iriscope schreef:
Dat is precies waar ik ook bang voor ben. Ik dacht eraan om lijm pistool te proberen, maar durf niet zo goed. Aan de andere kant, dat lekke ding is nu toch ook nutteloos...


Je zou ook bij een duikshop (Ik heb online een kunnen vinden in Windhoek) silicone smeervet kunnen kopen.

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:28

Wow, je hebt hier serieus een duikshop gevonden? LOL, wat doet dat hier dan, we zitten ver van de kust en meer water is er niet in Namibie _O-
Heel lief dat je hebt gezocht, ik ga ze even opzoeken en dat halen of Brylcreem.

Het lijkt erop dat het gat gedicht is met het lijmpistool! Ik denk dat dat spul normaal niet zo goed zou pakken maar omdat het gaat om het randje, zit het toch goed vast. Heb nu 3x getest in water en er komt echt geen lucht uit *\o/*

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:06

Alvast voor de misschien geïnteresseerden. Ivm privé omstandigheden waardoor ik naar verwachting zeker tot mei niet kan rijden gaat mijn jonge paard in de verkoop.
Op dit paard had ik net een splinternieuwe wow gekocht. Zadel is denk ik 20x gebruikt. Deze komt dus binnenkort ook de verkoop. Zadel heeft een semi curved boom.

Zodra het paard weg is zal ik de advertentie in mijn onderschrift plaatsen. Mocht er nu al iemand interesse hebben kan die mij even een pb sturen. Het zadel gaat overigens niet voor fantasie prijzen weg ;)

Iriscope

Berichten: 8609
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:55

Ik heb net met mn gemaakte WoW gereden en mn pony loopt echt 10x beter dan ie liep met alle andere zadels die we geprobeerd hebben. Meneer weet gewoon wat goed is, want onder de WoW komt ie niet achter de loodlijn maar zoekt fijn contact, zelfs in de draf wat hij het moeilijkst vindt.
Het zadel zakt ook niet meer naar links nu :D

Grappig wel, want hij heet Wow Sunnybill en komt van de Wow Appaloosa Stud :')

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:57

Haha, met recht een wandelend reclamebord dus !

knollentuin
Berichten: 10411
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:44

Hij denkt dus dat t zo hoort :')

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:29

Mocht er iemand interesse hebben in een semi curved zadel 18" stuur mij even een pb.

Zadel is half juni aangeschaft en gemiddeld 2x per week mee gereden en vanaf half september niet meer gebruikt.


Afbeelding