Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:47

felicity schreef:
Thanks.

Maar dat gaat hem dan niet worden. Zadel plus andere zweetbladen kost dan bijna net zo veel als een nieuwe.
Dan kan ik beter een nieuwe laten samenstellen in de kleur die ik mooi vind.


Heb je inmiddels al wat anders gevonden of een andere fitter laten komen of ga je voor nieuw?

Het gaat met mijn nieuwe zadel goed nu gelukkig!
Ben er aardig gewend aan aan het raken en hij gaat er steeds fijner onder lopen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 15:58

<3 <3 WoW Nouvel wat een geweldig mooi zadel.

Ik zit een beetje in dubio.
Ben bang dat het nog wel even gaat duren voor ik tweedehands een zadel tegen kom die makkelijk zonder te veel gedoe passend te maken is.
Het zadel wat ik nu heb leg ik er liever niet meer op omdat ik weet dat dat die niet optimaal ligt.
Dat ik er wel overna aan het denken ben om toch maar weer naar een ander merk uit te wijken.
Ik weet naruurlijk niet hoelang het gaat duren voor ik iets passend tegen kom.
Paar weken niet rijden vind ik niet erg maar moet geen maanden gaan duren.

Hannanas
Berichten: 13033
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:01

Ik vind het ook een prachtig zadel nouvel!
Vind m wel nog steeds te ver achterover liggen, wat zegt de zadelmaker daarover? En heb je voor je eigen balans al eens tien minuten met corrector (inlages achter) gereden om te voelen wat dat met jouw zit doet?

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:42

In okt wordt ‘ie weer gecontroleerd, hij lijkt mij nu wel recht te liggen, zal er eens op letten.
Er is al een wijdere headplate in gegaan.
Misschien nog even opnieuw afstellen of wijdere haedplate er in, hij is ook weer best wel aan ‘t veranderen op ‘t moment.

SilvanoN
Berichten: 209
Geregistreerd: 18-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:56

Hoi Bokkers,

Ik heb een gebruikt WoW zadel gekocht ( oud) waarbij zweetbladen en kussens niet te wisselen zijn. Het club-model?
Nu schrok ik mij een hoedje toen ik het kopijzer wilde vervangen. Er zit namelijk geen kopijzer in! En er kan ook geen kopijzer in lijkt het. Er zitten geen schroefgaten om het kopijzer op de boom te bevestigen. Hebben jullie enig idee wat voor een type zadel dit is?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:02

Euh, ik weet het niet meer precies ( geen wow zadel meer ), maar de headplate hoort toch gewoon daar waar je de foto's van gemaakt hebt ?

edit : zoals je hier ook kan lezen, is ook de club met een headplate , http://www.fteltd.co.uk/wow/wowclubintro.htm

Nielojram

Berichten: 7852
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:08

Dat is geen club.

Je mist de ijzeren platen waar je het kopijzer mee vast zet. De popnagels van die oude modellen schieten nog wel eens los.
Als je contact opneemt met wow zelf, kan je je zitting opsturen en voorzien zij ze van nieuwe plaatjes.
Zijn de kosten niet.

SilvanoN
Berichten: 209
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:35

Klopt, ik mis iets om het kopijzer op vast te zetten. Mooi dat het wordt herkent. Ik dacht het misschien het ‘ boomloze’ zadel van WoW was....

blokfluit
Berichten: 87
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:01

SilvanoN, dit is geen clubmodel Wow, van jouw zadel zijn kussens en zweetbladen te vervangen.

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:06

Dit is een gewone Wow, die kun je met hulp van een fitter wel weer in orde krijgen, de headplate moet daar tussen kunnen.

SilvanoN
Berichten: 209
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:30

De headplate kan echt niet bevestigd worden. Er is geen schroefgat voor het kopijzer. Kan dus te maken hebben met losgelaten popnagels heb ik van hierboven gelezen...

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:41

Ik zou even samen met een fitter kijken of en hoe het allemaal nog op te lossen is

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:18

Nielojram schreef:
Dat is geen club.

Je mist de ijzeren platen waar je het kopijzer mee vast zet. De popnagels van die oude modellen schieten nog wel eens los.
Als je contact opneemt met wow zelf, kan je je zitting opsturen en voorzien zij ze van nieuwe plaatjes.
Zijn de kosten niet.


Meestal moet het zadel dan naar WoW in Engeland.. Ik heb met een van mijn zadels hetzelfde probleem gehad, headplates konden wel worden bevestigd, maar de popnagels waren versleten.

Ik sta op het punt om mijn laatste WoW zadel weg te doen. Erg zonde, alleen ligt al 3 jaar nutteloos in de schuur. Ben niet zo’n fan van WoW op jonge paarden.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:25

Zou je dat zadel niet gewoon terugbrengen? Het kan niet dienen waarvoor je het gekocht hebt, dus ik zou al die problemen er niet bijnemen.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:14

@minimaxi, ik heb nog extra zweetbladen liggen, konden die wel eens zijn zal ik even moeten kijken.
Liggen helaas niet thuis maar al in een doos in de opslag (ivm verhuizing) dus kan even duren voordat ik ze gevonden heb. Ik ga over op western dus heb ze niet meer nodig.
Is alleen wel met het gladde zweetblad zonder stiksel

Zinzi_jewel

Berichten: 8847
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:54

Heb nog panels liggen .
No stich
Wel tab meen ik
Maar 2
Teab

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:59

Weet iemand hier hoe de nieuwe type panels heten waar in verhouding minder lucht in zit?

Elco
Berichten: 2072
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:47

Weet toevallig iemand hier, waar je roodbruine stubben mono beugelriemen kan kopen.? Kan ze nergens meer vinden.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:43

Persevero schreef:
@minimaxi, ik heb nog extra zweetbladen liggen, konden die wel eens zijn zal ik even moeten kijken.
Liggen helaas niet thuis maar al in een doos in de opslag (ivm verhuizing) dus kan even duren voordat ik ze gevonden heb. Ik ga over op western dus heb ze niet meer nodig.
Is alleen wel met het gladde zweetblad zonder stiksel

Hoi bedankt voor je reactie. Helaas is mijn paard volledig uit de running dus voorlopig zit ik er niet op en is het ook niet bekend of ik nog kan gaan rijden. Dus voorlopig geen zweetbladen nodig helaas.

Nielojram

Berichten: 7852
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:21

Elco schreef:
Weet toevallig iemand hier, waar je roodbruine stubben mono beugelriemen kan kopen.? Kan ze nergens meer vinden.


Stübben heeft de zachte mono riemen alleen in zwart en donkerbruin.

Elco
Berichten: 2072
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:47

Nielojram schreef:
Elco schreef:
Weet toevallig iemand hier, waar je roodbruine stubben mono beugelriemen kan kopen.? Kan ze nergens meer vinden.


Stübben heeft de zachte mono riemen alleen in zwart en donkerbruin.


Oh de roodbruine zijn uit de collectie genomen.? Jammer maar ook de donkerbruine kan ik niet vinden alleen zwarte.

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:26

Zoek op stubben mono en tabacco. Ik zie ze nog wel op Duitse sites

Nielojram

Berichten: 7852
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:00


Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:07

Ik heb fijne tobacco kleurige van Prestige aan mijn oude zadel, aan mijn nieuwe die kleur van Wow zelf, maar ik vind die kwaliteit minder dan de prestige.

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:46