Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7825
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:22

Weer een fitter gestopt.....

Maar oké. Zoals je zelf al aangeeft, wellicht een nieuwe headplate.
Dan kan het dat je zadel teveel ruimte geeft, en hierdoor wat meer ‘schudt’.
Dit heeft ook meteen betrekking tot je H-singel, want je zadel ligt mogelijk nu iets te laag, en doordat het zadel zoveel bewegingsvrijheid geeft, komen de bewegingen extra door, als hij weer bijgevuld moet worden. Kan best zijn als hij weer in balans ligt, de singel weer op de juiste plek ligt.

Maar, nieuwe headplate, hoeft niet altijd.
Ff een ‘verse’ stoot lucht, goed afstellen, en je zit waarschijnlijk weer als een koningin.

Ik vul momenteel 4x per jaar mijn zadel af, hp blijft een 5.

BritHittepit

Berichten: 2574
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:00

Nielojram schreef:
Weer een fitter gestopt.....

Maar oké. Zoals je zelf al aangeeft, wellicht een nieuwe headplate.
Dan kan het dat je zadel teveel ruimte geeft, en hierdoor wat meer ‘schudt’.
Dit heeft ook meteen betrekking tot je H-singel, want je zadel ligt mogelijk nu iets te laag, en doordat het zadel zoveel bewegingsvrijheid geeft, komen de bewegingen extra door, als hij weer bijgevuld moet worden. Kan best zijn als hij weer in balans ligt, de singel weer op de juiste plek ligt.

Maar, nieuwe headplate, hoeft niet altijd.
Ff een ‘verse’ stoot lucht, goed afstellen, en je zit waarschijnlijk weer als een koningin.

Ik vul momenteel 4x per jaar mijn zadel af, hp blijft een 5.


Ik denk dat hij te hoog ligt... met rijden merk ik niet zo heel veel maar als ik hem draag dan merk ik dat hij wat op en neer schudt (smal/breed) thv de headplate... maar dat is flexibel hebben ze me altijd gezegd

Maris
Berichten: 15923
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:37

Ik hoop voor je dat de nieuwe fitter niet een totaal ander idee heeft mbt de kussens etc. Dat had ik helaas steeds bij een andere fitter. En ik werd daar nogal onzeker door.

BritHittepit

Berichten: 2574
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:44

De zadelpasser is geweest, de boom is versmald ipv verbreed... H-singel is helaas niet goed voor mijn paard dus komt terug te koop... wel blij met de fitter! Ze nam haar tijd, gaf veel info! Heel goed gevoel!

BritHittepit

Berichten: 2574
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:21

Maar ik heb grotere kussens en dit had zij persoonlijk niet gekozen maar het past wel...

Nielojram

Berichten: 7825
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:25

Kay_Kim schreef:
Maar ik heb grotere kussens en dit had zij persoonlijk niet gekozen maar het past wel...


Heeft je vorige fitter templates gemaakt van de rug, toentertijd?
Dan kan jij aantonen waarom ze ervoor gekozen heeft.

Ik heb ook wel eens bij klanten gestaan, tav de kussens, waarvan ik dacht " hoe dan" ??
Maar, zolang je geen templates hebt van hoe het paard opgemeten was ten tijde van de aanschaf, tast je in het duister.

Wees blij dat je zadel op dat punt te vervangen is.

Als ik lees hoe makkelijk andere ruiters wisselen van zadels, omdat ze niet meer passen, waaronder het merk c.ustom, wat behoorlijk wat kost, ben je met een wow relatief goedkoper uit. Inruil van de kussens is voor een beetje slimme fitter heel interessant. ( headplates niet)

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:29

Zeker Nielojram! Ik heb ook kussens geruild destijds met mijn fitter. Scheelde dat zowel de mijne als de hare in nieuwstaat waren. Kostte mij alleen kosten van normaal consult, zij makkelijk verkoopbare kussens en ik mijn moeilijk verkijgbare :D

Ik hoorde trouwens dat er een nieuwe fitter in Noord-Holland is. Weet iemand wie toevallig? En ervaringen? (Mag via pb :)!)

BritHittepit

Berichten: 2574
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:00

Van de vorige fitter heb ik helemaal niets van opmeting, nu heb ik een compleet rapport gekregen, met specificaties van het zadel, foto’s van mijn paard,...

Heb vandaag terug gereden en ik merk dat het toch weer wat aanpassen is voor mijn paard maar het zadel ligt veeeeeeel stabieler maarja van u3 naar u1 is een heel verschilletje! Ikzelf zit ook rustiger dus meer in balans naar mijn gevoel.

Voorlopig blijf ik dus met de kussens rijden want het ging wel maar persoonlijk had zij er niet voor gekozen... als ik toch wil wisselen of andere wil aankopen mag ik van haar een week kussens lenen om te zien of er verschil is... dan kan ik nog beslissen of ik wil wisselen van kussens...

Ik heb vandaag wel een andere singel besteld, geen wow maar eskadron... scheelt 1/4 van de prijs... en is ook een heel dunne soepele, niet van leer maar neopreen...

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:03

Noord Holland zit in elk geval Marjon van Checkmate, ben ik super tevreden over
Zij organiseert ook de nieuwe modulaire zadelmakers opleiding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:47

Jaaa Marion ken ik en ook zeer tevreden over :)) . Ik had nog for girths liggen, die heeft de 'nieuwe' fitter overgekocht (geen idee of ze nieuw is, wellicht doet ze het al jaren). Echter is dat via mijn moeder gelopen, maar ik ben dus wel benieuwd naar haar.

Zinzi_jewel

Berichten: 8833
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:26

Ja kussens is wat
Ik heb nu maat 2 voor pony ook
Kan net ,maar ideaal was maat 1
Heb wel mijn set kussens zonder stich en zonder tab maat 2 aan mijn fitter meegeven.
Zij komt sneller iemand tegen voor verkoop als ik .
Hoop ik.
Zijn in nieuwstaat

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 03:12

Ik meld me hier ook. Ik heb een jonge, net zadelmakke pre en heb nog steeds geen passend zadel gevonden na een half jaar zoeken. Wat een drama die zadels!
Nu zou ik graag een Wow proberen, en zoek daarom een goede fitter die in de regio Apeldoorn komt. Iemand hier ervaring met een fitter/fitters die daar komen?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:01

Mariska van Oest van zadelhulp.nl
Is heel fijn, heb ik ook voor mijn Wow (en lusitano)

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:14

Nouvel schreef:
Mariska van Oest van zadelhulp.nl
Is heel fijn, heb ik ook voor mijn Wow (en lusitano)


Dit idd. Zij is zeer kundig en geeft eerlijk advies. Zonder per se iets te willen verkopen.

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:35

Ik heb Marion van Checkmate, ook super maar in noord en zuid Holland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:40

Ik kom even binnenvallen met een vraag; weet iemand een zadelpasser die gebruikte wows inruilt en zelf gebruikte andere zadels heeft liggen?

Ik heb een dressuur WOW voor een paard waar ik inmiddels een springzadel voor heb, maar zoek nu voor mijn andere 3-jarige totaal ander type paard weer een dressuurzadel. Ik wil mijn zadel wel inruilen, maar als ik voor eem andere wow inruil moet ik een flink bedrag neertellen...

Nielojram

Berichten: 7825
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:43

Ik zou deze vraag gewoon even rondmailen naar alle Nederlandse ( en eventueel Belgische) dealers.
Elke dealer heeft tweedehands liggen. Weet in ieder geval dat www.los-paard.nl een sale heeft, op haar website. Van zo ongeveer nieuwe modellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:12

Nielojram schreef:
Ik zou deze vraag gewoon even rondmailen naar alle Nederlandse ( en eventueel Belgische) dealers.
Elke dealer heeft tweedehands liggen. Weet in ieder geval dat http://www.los-paard.nl een sale heeft, op haar website. Van zo ongeveer nieuwe modellen.


Ja, maar zoals volgens mij de meeste fitters, verkoopt ze alleen WOW en ik zoek dus iemand dur ook op andere merken inruilt zodat ik niet veel bij hoef te leggen op inruil. Wow ruilen voor Wow gaat me een fors bedrag kosten.

Voor de duidelijkheid; ik wil dus mijn WOW inruilen voor een ander merk zadel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-18 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris
Berichten: 15923
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:13

Ik begrijp je niet helemaal ? Je wilt je wow zadel inruilen en dan geen wow terug maar een ander merk zadel ?

Anoniem

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:14

Ik had mijn post al aangepast, maar inderdaad.

Maris
Berichten: 15923
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:16

juist. Ik denk niet dat er veel zadelmakers zijn die dat zullen doen. Een wow kan je bijna alleen inruilen bij een wow fitter, bij andere zadelmakers vaak niet, of ze moeten met luchtgevulde zadels kunnen werken. Misschien moet je daar eens op googlen : zadelmakers die werken met flair.

edit : b.v. https://www.depeertil.nl/ werkt ook met het flair systeem, maar verkoopt ook andere merken zadels, ook 2de hands

Anoniem

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:20

Dat is een goeie ja!

Caresse07

Berichten: 9425
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:26

Olde hietmoat verkoopt WOW en ook andere merken. Zou je kunnen contacten.
Weet alleen niet waar je woont en of het in jouw buurt zit.

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:37

Checkmate verkoopt ook WoW en andere merken

CarolienV
Berichten: 128
Geregistreerd: 24-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:50

Fellor schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag; weet iemand een zadelpasser die gebruikte wows inruilt en zelf gebruikte andere zadels heeft liggen?

Ik heb een dressuur WOW voor een paard waar ik inmiddels een springzadel voor heb, maar zoek nu voor mijn andere 3-jarige totaal ander type paard weer een dressuurzadel. Ik wil mijn zadel wel inruilen, maar als ik voor eem andere wow inruil moet ik een flink bedrag neertellen...


Ik heb een aantal maanden geleden via de mail contact gehad met zadelmakerij van den bosch. Bij hen mocht ik mijn WoW zadel inruilen op een ander merk. Uiteindelijk noet gedaan omdat ik het zadel via marktplaats heb verkocht.