Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:45

pantarhei schreef:
Ik betaal €60 voor onderhoud en dan ga ik er zelf naartoe en komt er naast tijd nog ca €20 diesel bij


Bij wie zit jij dan?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:07

Zonnetje97 schreef:
pantarhei schreef:
Wolzadel moet je ook regelmatig laten aanpassen en bij ouder zadel vaak ook keer vulling vervangen die weer inklinkt en dus weer pas moet worden gemaakt. Dus onderhoud hou je toch


Dat klopt enige is dat ik voor een normale zadelpasser 60 euro betaal en voor wow 130. Dat id nogal een verschil..


Misschien als je naar de fitter toe rijdt je minder geld kwijt bent ? Ik zie er eentje in Oudenbosch.. En Eleonora zat daar , vroeger in ieder geval, ook in de buurt.

p.s. ik zat even wat te googlen voor je en kwam een nieuw zadel tegen : https://empiresaddles.com/nieuws/ Tenminste..... voor mij nieuw ;) Niet op lucht geloof ik, wel aanpasbaar.
En nog een p.s. ik heb een zadelmaakster uit Goes gehad die ook lucht kon aanpassen ! Maar ik geloof dat zij niet meer werkt als zadelmaker. Misschien even googlen ! Zijn was dus geen wow fitter, maar kon wel werken met het flair systeem.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:57

Maris schreef:
Misschien als je naar de fitter toe rijdt je minder geld kwijt bent ? Ik zie er eentje in Oudenbosch.. En Eleonora zat daar , vroeger in ieder geval, ook in de buurt.

p.s. ik zat even wat te googlen voor je en kwam een nieuw zadel tegen : https://empiresaddles.com/nieuws/ Tenminste..... voor mij nieuw ;) Niet op lucht geloof ik, wel aanpasbaar.
En nog een p.s. ik heb een zadelmaakster uit Goes gehad die ook lucht kon aanpassen ! Maar ik geloof dat zij niet meer werkt als zadelmaker. Misschien even googlen ! Zijn was dus geen wow fitter, maar kon wel werken met het flair systeem.


Eleonora kost 100 voor consult en 150 om passend te maken. Ik rij er dan zelf naar toe dat kost mij 30 euro benzine, als ze aan huis kwam zou ik dus nog veel meer kwijt zijn..

Nieuwe model ziet er ook goed uit. Echter heb ik nu het geld nog niet om nieuw te kopen. Mijn budget is eigenlijk 700 max 800. Daarom zit ik ook zo te twijfelen over de wow, ik ben echt bang dat deze ver over mijn budget gaat. Zeker als ik nieuwe onderdelen moet kopen. Maarja als ik dit zadel niet neem wat dan wel..

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:05

Ik had al een beetje het idee dat je budget niet zo hoog is/was. Als je niet meer dan 800 euro kan uitgeven, dan wordt het wel erg krap. Dan moet je hopen dat je een paar onderdelen kan verkopen, maar anders ???
Ik bedoel met aanschaf a 700 euro en 1 maal een consult van Eleonora zit je al hoger dan die 800 euro..

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:10

Zonnetje97 schreef:
pantarhei schreef:
Ik betaal €60 voor onderhoud en dan ga ik er zelf naartoe en komt er naast tijd nog ca €20 diesel bij


Bij wie zit jij dan?

Mariska van Oest in Kootwijketbroek

Geldt alleen op locatie afspraak

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:27

Maris schreef:
Ik had al een beetje het idee dat je budget niet zo hoog is/was. Als je niet meer dan 800 euro kan uitgeven, dan wordt het wel erg krap. Dan moet je hopen dat je een paar onderdelen kan verkopen, maar anders ???
Ik bedoel met aanschaf a 700 euro en 1 maal een consult van Eleonora zit je al hoger dan die 800 euro..


kijk voor een goed zadel wil ik best nog iets opschroeven, maar ben bang dat er nog eens 700 bij komt.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:38

Ja in die prijsklasse denk ik toch dat je niet echt een wow zal vinden in tweedehands en die dan aan alle eisen zal voldoen. Dan kan je beter richting wintec en dergelijken gaan en doorsparen.

Als ik jou was zou ik gewoon open kaart spelen met je fitter. Wat heb je juist nodig en ga dat dan zoeken. mss kan je fitter het voor 1.000-1.200 eur zelf aanbieden. Let wel op de kwaliteit als je tweedehands zomaar gaat zoeken, want destijds kwam ik echt de meest bizarre zaken tegen (andere bouten, kussens met maar 1 airbag of gevuld met totaal iets anders (grappigste was ooit een soort pittenkussen :D, maar ook zaken die echt niet in een kussen horen ) Dat is dus wel iets wat je in je achterhoofd moet houden als je zelf gaat zoeken en daar kan je fitter dan achteraf ook niets aan doen. Vervangen kost dan ook weer geld en dan is goedkoop vaak echt duurkoop.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:28

Ja ik ga volgende week een andete zadelpasser met 2e hands zadels een kans geven. Mocht er niets passend tussen zitten ga ik voor de wow. Mocht die echt niet passen kan ik hem weer doorverkopen. Meen dat de prijs met extra spullen weinig is dus denk dat ik hem voor hetzelfde geld wel weer zo kan doorverkopen. Hoop ik althans.

Bedankt voor de vele reacties in oeder geval. Zal wel laten weten wat mijn keus uiteindelijk is geworden.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:26

Wow verkoopt niet makkelijk..even dat je het weet

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:28

En wat aanpassen betreft. Mariska van oest gaat cursussen geven om zelf je eigen zadel aan te kunnen passen.
Ik doe dat nu al zonder cursus maar wil die cursus ook gaan doen.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:32

Oh klinkt goed, zal haar er een naar vragen

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:14

Goh das handig, misschien kan ik mn bezoek aan NL zo plannen dat ik zo'n cursus kan doen. Zou ideaal zijn voor hier!

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:23

koetjeboe schreef:
Wow verkoopt niet makkelijk..even dat je het weet


Als wow zo goed is waarom wilt niemand ze dan hebben? Of komt dat door de onderdelen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:10

Zonnetje97 schreef:
koetjeboe schreef:
Wow verkoopt niet makkelijk..even dat je het weet


Als wow zo goed is waarom wilt niemand ze dan hebben? Of komt dat door de onderdelen.


Ik denk oa omdat je vrijwel nooit in 1 keer een zadel kan kopen wat helemaal passend is voor jezelf en paard. Plus duurdere onderhoud.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:45

Ik denk dat meespeelt dat er forse wisseling van fitters is geweest en sommige gewoon nergens meer op reageerden ook niet bij bestaande klanten

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:53

pantarhei schreef:
Ik denk dat meespeelt dat er forse wisseling van fitters is geweest en sommige gewoon nergens meer op reageerden ook niet bij bestaande klanten



Dat denk ik ook. Er zijn niet heel veel fitters. En als je een 2e hands zadel koopt moet je net geluk hebben dat alles past

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:30

Probleem bij WOW is voornamelijk de samenwerking met UK. Die zijn totaal niet commercieel meedenkend, waardoor het merk nooit echt van grond kan komen en het voor fitters niet leefbaar is (stock volledig voorfinancieren bvb). Concept blijft wel goed, maar in het verleden op het verkeerde segment gewerkt(kneusjes en probleempaarden/ruiters) en een beetje verbrand.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:46

bulck schreef:
Probleem bij WOW is voornamelijk de samenwerking met UK. Die zijn totaal niet commercieel meedenkend, waardoor het merk nooit echt van grond kan komen en het voor fitters niet leefbaar is (stock volledig voorfinancieren bvb). Concept blijft wel goed, maar in het verleden op het verkeerde segment gewerkt(kneusjes en probleempaarden/ruiters) en een beetje verbrand.

Klopt, die is op het moment heel slecht, hoor ik ook van mijn fitter. Nieuwe onderdelen zijn haast niet aan te komen, of het lukt wel en het duurt echt een eeuwigheid voor ze er zijn.

Dat gezegd hebbende, mijn paard is nog steeds dolgelukkig met haar wow.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:17

Mijn fitter gaf inderdaad vorig jaar ook aan dat het contact met Wow toen al heel moeizaam liep.
Ik zat toen te tobben met de zit van mijn nieuwe zadel, was al een keer terug geweest maar nog niet goed...
Via mijn fitter lukte het maar niet om weer contact te krijgen om ‘m opnieuw erheen te sturen.
Ik heb ze toen uiteindelijk zelf benaderd via FB, eerst geen reactie en daarna heel snel.
De volgende dag kon ik mijn zadel opsturen en na een week of 2 had ik ‘m alweer aangepast terug.
Het kan dus wel maar je moet het denk net treffen...

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:40

Mijn ervaring is ook dat als je ze zelf mailt er snel actie ondernomen wordt, erg vriendelijk te woord gestaan en netjes geregeld allemaal

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:54

Ja ze waren bij mij ook super vriendelijk inderdaad

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:04

Goede tip. Ik zal ze volgende keer rechtsreeks mailen. Nu duurde het zeker 3 maanden.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:06

Ohnee, wij hebben tienertijd met een paar een paar schroefjes, nieuwe slangen en een nieuw kussen besteld, alles binnen een maand binnen (nog wel voor de brexit

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:24

Vraagje, weet iemand de lengte van 17 inch Wow kussens? Geen idee of het model nog veel uitmaakt qua lengte, maar ik zit erover te twijfelen om te kijken of mijn Wow pas gemaakt kan worden op mijn pre met heel korte rug. Ikzelf heb echter eigenlijk wel 18 inch nodig :o

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:01

Ja hebt ook maat 2 korte kussens. Die zijn net zo lang als maat 1 kussens.
Heb ik ook voor mijn korte pony.
Al moet ik zeggen dat niet mega veel scheeld met mijn andere maat 2 normale kussens. Onder beide zadels past zonder problemen dekjes van lemieux in maat cob