Wintec wide; zit voor de ruiter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Wintec wide; zit voor de ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 11:47

Ik heb een nogal rond en breed paard waar ik momenteel een westernzadel op heb liggen. Het zadel is nogal vlak (weinig opbouw) waardoor ik dus redelijk breed zit. Nooit echt problemen mee gehad tot ik vorig jaar mijn lies verrokken heb tijdens het paardrijden.
Nu had ik zo'n 3-tal maanden in de winter niet mee gereden en was de pijn in mijn lies helemaal weg maar met het eerste lentezonnetje ben ik terug gaan rijden en ja, de pijn is terug.
Ga er wel eens mee langs de dokter gaan hoor.
Maar ik denk dat de grote boosdoener het breed zitten op mijn paard is..
Ik overweeg nu om (al dan niet tijdelijk) een wintec wide aan te schaffen omdat volgens de beschrijving op de wintec website staat de zit van dit zadel zo ontworpen is dat je smaller (normaal eigenlijk) op je brede paard zit.

Is dit effectief zo? Hoe ervaren jullie de zit van je wintec wide op je brede paard?

arizonagreen

Re: Wintec wide; zit voor de ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:50

Heel vaak op wintec zadels gezeten, vooral op bredere paarden, en ik vind het 100x niets... Blijft breed zitten, voor je gevoel iets smaller misschien maar lichamelijk blijft het even breed, dus ik denk ook niet dat dit je probleem zal oplossen...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:18

Ik heb een Wintec Wide gehad, nu een Thorowgood T8. Ik vind de Thorowgood smaller zitten.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:21

Wij hadden ooit een brede fjord waar een wintec wide oplag.
Maar je bleef net zo wijd zitten hoor ;)
Overigens wel hele fijne zadels,maar ik denk dat jij beter verder kunt zoeken.
Want een wintec zal je probleem niet oplossen.

Mandyke

Re: Wintec wide; zit voor de ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:21

OK, helaas.. Iemand ideeën?

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:25

Als je bijv. een brede fjord hebt zal je met geen enkel zadel het gevoel hebben dat je opeens op een lat van een Arabier zit :P
Maar als je last van je lies hebt dan kan ik je wel een dressuurzadel aanraden met eventueel daarop nog een bontje. Met een dressuur zadel zit je vaak net even wat anders en dat kan een wereld van verschil uitmaken voor je liezen :j Of een stockzadel, het beste van een westernzadel en een dressuur zadel in 1. Misschien een leuk idee om een zadelpasser langs te laten komen met dressuur en eventueel stockzadels zodat je kunt kijken wat voor jou het beste zit?