Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn paard, zie profiel.
Maandag komt de MSFC zadelmaker met onder andere Kent & Masters (normaal en S serie) en Thorowgood. Omdat deze zadels vrij goedkoop zijn, zijn ze voor mijn portemonnee eigenlijk erg aantrekkelijk. Natuurlijk ben ik bereid een duurder zadel te kopen als blijkt dat dat veel beter bij mijn paard past, maar in eerste instantie kijken we even naar deze zadels. Het is de bedoeling dat het zadel in het bruin besteld gaat worden. Ik weet dat dit kan, maar pas bij een afname van meerdere zadels. De wachttijd zal dus lang worden, hier houden we rekening mee en indien de zadelmaker iets heeft wat past, krijg ik een leenzadel ter beschikking om de tijd te overbruggen. Mijn oude zadel is al verkocht en momenteel longeer ik.
Ik zou graag willen weten hoe jullie ervaringen met de merken uit de titel zijn
Zowel qua pasvorm, ligging en hoe het zit.Zelf heb ik de afgelopen jaren gereden op een ainsley vanguard. Dit zadel staat bekend om zijn enorm diepe, gesloten, dwingende zit. Tevens heb ik met regelmaat gereden met de KN van mijn schoonmoeder, welke weer een hele vrije en redelijk vlakke zit heeft. Qua zitten vond ik de ainsley fijner, omdat je er echt in lijkt te zitten, van de KN kreeg ik pijn in mijn bovenbenen op de plek van de beugelriem.. Wanneer het op rijden en houding aankomt neig ik meer naar de KN. Ik kon hier makkelijker rechtop mee blijven zitten en was veel vrijer in mijn zit, kon makkelijker beenhulpen geven en ook mijn benen stiller houden.
Conclusie; ik hoef geen giga diepe zit

Verder vind ik de leerkwaliteit prima. Ok, het is niet heel erg zacht zoals bij mijn Wow, maar wel heel stevig. Heb nu na bijna een jaar nog amper slijtage op het zadel terwijl ik bij mijn wow al heel snel slijtplekken had.