3 in 1 beschermers, wat is jullie ervaring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mjoor

3 in 1 beschermers, wat is jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 11:00

De laatste jaren rijd ik Angelique altijd met bandages voor. Dit omdat ze zwakke pezen heeft en ik haar op deze manier de pezen wil ondersteunen. Bandageren neemt veel tijd in beslag, als je het vergelijk met even peesbeschermers om doen. Daarom zit ik erover te denken om van die 3 in 1 dressuurbeschermers aan te schaffen. Mijn vraag is of deze dezelfde functie hebben als bandages en wat jullie ervaring ermee is?

Welke merk zit wel en welk merk zit niet. Er zit nogal een prijsverschil tussen de verschillende merken zeg! :D

0000

Re: 3 in 1 beschermers, wat is jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:03

Ja hoor, ze hebben dezelfde functie als bandages. In de zin dat beide de pezen niet ondersteunen.
Wel is het zo dat bandages iets meer tegendruk geven waardoor ik die voor paarden waar de benen snel van oplopen, beter geschikt vind.

Waar je goed op moet letten is het klitteband. De goedkopere merken blijven soms al vrij snel niet meer goed dicht.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:24

Hoor goede verhalen over action en indra.
Zelf heb ik oren naar eskadron... iemand hiermee ervaring?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 12:31

Bedankt voor de eerste reacties..

_Esther_87_ schreef:
Ja hoor, ze hebben dezelfde functie als bandages. In de zin dat beide de pezen niet ondersteunen.

Hoezo ondersteunen ze de pezen niet? Ik vergelijk een bandage met een zwachtel of iets degelijks om je knie of enkel om zwakke enkels/knieen te ondersteunen.

Misschien moet ik de vraag anders stellen. Ondersteunen 3 in 1 beschermers 'evenveel' als bandages?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:55

Maar jij zit niet hetzelfde in elkaar als een paard denk ik? Als je het wilt vergelijken met je enkel/knie zou je de bandage om de voorknie of om de sprong moeten draaien.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:43

boksers dragen ook bandages om hun handen te ondersteunen! dus ze ondersteunen wel degelijk!

ik heb 3 in 1 beschermers, van de Epplejack, ik vind ze heel fijn, omdoen gaat heel makkelijk!
http://www.ej.nl/products/10000036/3030 ... ECK+3-IN-1

die heb je nu met 25% korting!

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:49

ik heb proffessional choice ik vind ze geweldig.
normaal zie je die enkel in de western.
ik gebruik ze gewoon bij mijn paard.
sluiten goed aan blijven goed kleven alleen ja je betaald er wel goed voor

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:03

Ik heb de indra 3 in 1 altijd gehad.. erg tevreden over, heb ze zeker 8 jaar gehad en gingen regelmatige de wasmachine in.. ik vond erg prettig in gebruik en goede vormgeving mbt aansluiten op de benen.
Mijn paard heeft ze de laatste keer met (spoed) transport naar Utrecht omgehad en besloot dat hij zo'n honger had (hij had koliek en moest vasten) dat hij de sluitingen (klitteband) heeft opgegeten/ op gekauwt.. := Maar ik ben zo positief dat ik ze wel opnieuw wil hebben!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:17

voor mijn haf gebruik ik van het merk Busse, garmachen sport in de maat cob (in Dinxperlo besteld bij marengo )
Sluiten mooi om het been en het klitteband sluit goed en zijn niet extreem duur.
Afbeelding

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:56

jolanda20 schreef:
Hoor goede verhalen over action en indra.
Zelf heb ik oren naar eskadron... iemand hiermee ervaring?

Wij hebben ze ook van Eskadron, en ik vind ze echt super fijn. :) Zelfs nu na een jaar intensief gebruik zitten ze nog mooi strak en sluiten goed aan. Zeker aan te raden hoor, en volgens mij waren ze ook niet zo heel belachelijk duur?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:02

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:36

Ik heb pas de Memory Foam beschermers van Harry's Horse aangeschaft om te proberen. Ze moeten nog even een beetje vorm aannemen, maar heb wel het idee dat ze goed ondersteunen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:45

noorhermans1 schreef:
boksers dragen ook bandages om hun handen te ondersteunen! dus ze ondersteunen wel degelijk!

Bandages ondersteunen niet :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:22

Mijn, broer en zus boksen en die gebruiken bandages, beude voelen ze wel echt verschil als ze boksen. Maargoed, het is ts vraag is de ervaringen met bandages/3 in 1 beschermers. En ofdat ze evenveel ondersteunen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:00

noorhermans1 schreef:
Mijn, broer en zus boksen en die gebruiken bandages, beude voelen ze wel echt verschil als ze boksen. Maargoed, het is ts vraag is de ervaringen met bandages/3 in 1 beschermers. En ofdat ze evenveel ondersteunen.

Ik heb eerder al een gelijksoortige vergelijking om zeep geholpen maar vooruit, zal het nog eens uitleggen.

Bandages om je handen zitten om de gewrichten van je pols en ik denk ook je vingers bij het boksen, dat weet ik niet zeker. Het punt bij het bandageren van paarden is nou net, dat je nooit een gewricht bandageert. Appels met peren vergelijken daardoor....

Daarbij ben je bij het boksen klappen aan het uitdelen waardoor ik me goed voor kan stellen dat hoe meer je om je handen hebt, hoe minder je dat voelt, geloof dat die handschoenen ook niet bepaald heel zacht zijn. Als je dit dan perse wilt vergelijken met een paard, kan je dit niet vergelijken met het bandageren van de onderbenen maar wel met het gebruiken van zooltjes tussen de ijzers. Die dempen de klappen van het neerkomen van de hoef (de slagen) inderdaad wel.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:07

Ik heb de 3-in-1 beschermers van premiere. Heb ze al 2 jaar en heb er meerdere oefencrossen meegereden en zijn nog nooit los gegaan. Ik vind ze echt super!

NosFeratu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:55

Ik heb al 4 jaar de 3in1 beschermers van indra en daar ben ik super tevreden over. Ze blijven hartstikke goed zitten, ook met strandritten en dergelijke door het water en ze blijven mooi.
Ik heb ook twee paar van de 3in1 van Eskadron en daar ben ik een stuk minder tevreden over. Ze sluiten veel minder mooi aan op het been en van de "flap" die onder de kogel doorgaat is bij allebei de paren een stuk klittenband afgescheurd.
Ik heb ze bij mijn paard om niet zo zeer voor de ondersteuning, maar als hij enthousiast wordt gaat hij zichzelf nog wel eens aantikken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:57

Ik heb bijna alle kleuren van de eskadrons. Ben er echt super tevreden over.
Mijn merrie krijgt ook plekken op haar benen van gewone beschermers.