Ervaringen Decathlon zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

boktuser

Ervaringen Decathlon zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 13:12

Hoi,

heeft een van jullie ervaringen met dit zadel van de Decathlon?
http://www.decathlon.nl/NL/zadel-romeo- ... 33808090/#
Afbeelding
Is dit zadel fijn om (intensief en wedstrijd) mee te springen?
Prijs is 500 euro dacht ik maar door problemen met de site zijn alle prijzen niet meer zichtbaar.

Groetjes bokt user

Liess__

Re: Ervaringen Decathlon zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:24

Voor 500 euro heb je ook een leuk 2ehands zadel van betere kwaliteit. Er staat dat de kussens van schuim zijn aangevuld met wol.

Daarnaast hebben ze geen zadelmaker, dus het zadel wordt niet aangepast, en moet je geluk hebben dat ie precies op je paard past

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:29

inderdaad !

verder heb ik het voor de grap even eronder gekeken , daar werd
ik niet zo blij ven ( bobbels in de vulling , roest )

nee ik raad je echt niet aan om deze te kopen ,
al helemaal niet de variant van 200 euro !
die is nóg véél slechter !

boktuser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 18:41

is dit zadel dan te vergelijken met een norton rexine close contact zadel qua kwaliteit?

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:04

In de Decathlon bij ons in de buurt heb ik het demo-model gezien (om klanten te laten proberen in de winkel, op de bok). Het leer was al redelijk bekrast, maar verder leken de stiksels mij degelijk.
Probeer iemand te vinden die het zadel al een tijdje in gebruik heeft.
Ik heb het overwogen, als springzadel voor 'erbij', maar uiteindelijk een 2de hands Stübben gekocht, omdat die zijn restwaarde beter behoudt - en de service gemakkelijker is.
Anderzijds is Decathlon bezig met een verbetering van de service. Ik kon het zadel kopen met een maand 'niet goed geld terug' garantie (op papier, zonder kleine lettertjes).
Als je Frans goed is, kun je op Franstalige websites veel recensies lezen. Zadel wordt daar redelijk ok bevonden, mits je er rekening mee houdt dat het niet zonder meer op elk paard past en dat het leer er snel gebruikt uit gaat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:05

Ik heb hem een keer getest :j Vond hem best fijn voor die prijs, maar persoonlijk zou ik toch een tweedehands zadel kopen van een beter merk. Gaat toch wat langer mee en betere kwaliteit (dus inderdaad betere vulling e.d.)