Seatsaver

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 08:49

Ik ben me aan het orienteren om een seatsaver aan te schaffen en ik zou graag ervaringen van jullie willen horen! wat is nu zachter een bontje of een gelpad? ik zou neigen naar de gel..maar hoor dus graag de ervaringen!

Olikea

Re: Seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:23

Persoonlijk vond ik gel nogal zweterig.. maar dat kan ook aan de hoes liggen. Ik heb zelf een lamsvel seatsaver van mattes, en ben daar heel erg blij mee..
Zit heerlijk zacht.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:27

waarvoor/wanneer wil je 'm gebruiken?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 09:49

Nou ik heb wat te weinig vet op mn billen zeg maar..en zit erg op mn zitbeenknobbels waardoor de spieren daar omheen nogal wat te verduren hebben..mn fysio raadde me aan 5 kilo aan te komen maar aangezien dat niet zo makkelijk lukt hoop ik het dus op te lossen met een seatsaver..

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:06

Ik heb genoeg spek maar ben toch heel erg verwend met mijn extra schapenvacht op mijn zadel.

Ik heb ook vrij snel last van veel en te lang zitten (niet alleen in het zadel)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:15

Ik vind een schapenvacht (echte, geen kunstwol) heel fijn voor mijn puntige botjes, maar veel te warm in de zomer en omdat het zo dik is, is mijn zadel dan wat te klein voor me.
De Prolite seat saver is dunner en ontlast echt je botjes maar wel aardig aan de prijs.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:31

Elisa2 schreef:
Nou ik heb wat te weinig vet op mn billen zeg maar..en zit erg op mn zitbeenknobbels waardoor de spieren daar omheen nogal wat te verduren hebben..mn fysio raadde me aan 5 kilo aan te komen maar aangezien dat niet zo makkelijk lukt hoop ik het dus op te lossen met een seatsaver..

Ik bedoelde meer of het dressuurmatig of recreatief is :) Schapenwol lijkt me comfortabler maar meer dempend dan gel omdat het zoveel dikker is. Ik gebruik zelf een gel seatsaver tijdens mijn trainingen als mijn zitbeenknobbels zeer doen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:36

Lamswol wordt in principe niet warmer dan je eigen lichaamstemperatuur, er zit lucht tussen de haren en dat ademt. Neopreen of gel ademt helemaal niet en daarom kan dat zweterig worden. Ik heb iig nog nooit een klant weten klagen over een natte kont.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 18:26

Bedankt,het is voor dressuurmatig gebruik..

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:29

Ik heb een tijdje met een bontje gereden. Altijd als fijn ervaren had nooit het gevoel dat het te warm werd en het hielp best goed. Was bij mij voor het doorrijden van mn liezen.