zadelmaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jujujujulie

zadelmaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 08:36

Mijn pony heeft momenteel een 16,5 inch zadel dat redelijk versleten is. Ik mag nu eindelijk een nieuw kopen *\o/* , maar welke maat? Ik heb het zadel bij de aankoop van mijn pony gekregen, dus het zit zeker goed, maar heb ik zelf niet een grotere maat nodig? Zou iemand eens kunnen kijken of dit ook mogelijk is op mijn pony en zo ja welke maat zou je dan aanraden?
dit zijn een paar foto's om te kijken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maureen_M

Re: zadelmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:10

Ik vind je eerlijk gezegd eigenlijk wat aan de lange kant worden voor je pony....

En met een grotere inch denk ik dat het zadel te lang word voor je pony.

Een zadel kopen doe je sowieso altijd het beste in overleg met een zadelmaker :) Maar als ik jou was zou ik het eerder met je ouders hebben over een grotere pony :)

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 16:11

als het aan mij lag zou ik onmiddellijk een paard kopen, maar eigenlijk mocht ik nooit een paard hebben van men ouders. ik heb hem enkel gekregen omdat hij mijn lievelingspony was, die me veel geleerd heeft en die weg MOEST bij zen vorige eigenaar. Ik was zo verdrietig dat ik hem mocht hebben van mijn ouders :) maar goed, ik denk dat het dan maar bij zelfde inch zal blijven? het is ook niet dat ik er slecht op zit

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:21

Ik vind je nog wel passen hoor. Wat het zadel betreft kun je het best een zadelmaker/passer laten komen. Je kan zelf voelen of er nog ruimte is op de rug voor een langer zadel door te voelen waar de achterste rib zit, tot daar is de maximale lengte wat op de rug van je paard kan.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 21:43

antje_vip schreef:
Ik vind je nog wel passen hoor. Wat het zadel betreft kun je het best een zadelmaker/passer laten komen. Je kan zelf voelen of er nog ruimte is op de rug voor een langer zadel door te voelen waar de achterste rib zit, tot daar is de maximale lengte wat op de rug van je paard kan.
bedankt en kzal eens informeren voor een zadelmaker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:45

Ik vind je ook niet mis staan op hem. Misschien kun je kijken voor een zadel met 16,5 kussens maar wel een 17 inch zitting.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 14:32

Alou schreef:
Ik vind je ook niet mis staan op hem. Misschien kun je kijken voor een zadel met 16,5 kussens maar wel een 17 inch zitting.
Ik wist niet dat dat bestond? Dat zou wel handig zijn.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:40

Alou schreef:

Kan dat wel ?

Als je dan toch net in het zadel past met je 17 inch dan druk je toch nog veel erger op de kussens ? En normaal lopen de kussens altijd wel verder uit dan de zitting dus dat lijkt me apart

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 06:29

Ik heb de oplossing gevonden :) ik heb een veelzijdigheidszadel gekocht dat eerder dressuurgericht is en dat dus dieper zit, het is echter evenlang ( langer mocht niet van zadelmaker). Doordat het dieper zit, heb ik meer plaats voor men billen. Springen zal toch nog met men oud zadel moeten.