massimo trail niet goed aangemeten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

montano1406

massimo trail niet goed aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 12:04

Wie heeft er verstand van een boom van een zadel...ik heb een massimo trail aan laten meten maar helaas na anderhalf jaar rijden kwam ik er helaas achter dat het zadel helemaal niet goed lag omdat mijn tinker een holle rug heeft. en de boom dus te recht blijkt te zijn..waardoor het zadel brugt en de druk punten flink op de kussens zaten ;-( paard is inmiddels in behandeling bij osteopaat en ben dus echt teleurgesteld na alle keren te horen te krijgen dat het zadel volgens haar prima ligt.. nu na menig lanceer partij terwijl mijn tinker super braaf is toch iemand anders erbij gehaald en het blijkt nu dus gewoon dat mijn paard door dit zadel flink pijn in zn rug heeft...!! nu eerst weer helemaal overnieuw beginnen met lkkr onbelast werk om mijn tinker weer helemaal te laten herstellen..
mijn vraag is dus eigenlijk weten jullie ook zadels waarvan de boom niet recht is maar meer met de rug van het paard mee loopt??
uiteraard als mijn paardje hersteld is laat ik een zadelmaker komen die wel weet waar ze over praat..!!! :( :( het voornaamste is dat mijn tinker weer helemaal opknapt maar mischien zijn meer van jullie tegen dit probleem oplopen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 07:41

Je geeft aan dat je het zadel 1,5 jaar hebt.
Dan zou ik niet meteen stellen dat het verkeerd is aangemeten.
In die tijd kan een paard flink veranderen in bouw en bespiering.

montano1406

Re: massimo trail niet goed aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 09:33

dat ben ik volkomen met je eens..maar het zadel heeft altijd gebrugt maar ze heeft mij altijd ook gezegt dat dit niet erg was dat lijkt me dan niet zo goed..en in verhouding met een rechte boom op een holle rug..maar goed ik ben geen zadel maker dus ga er vanuit dat ik dat kan vertrouwen toch? en ze is regelmatig langs geweest 1 maand geleden nog en toen zij ze ook dat die goed lag..terwijl de dierenarts geconstateerd heeft dat hij helemaal niet goed lag en met een flink weg gedrukte rug heeft gelopen en de mening van een andere zadel maker is dat dit zadel nooit goed voor zn rug is geweest dus ja na menig bok partij ben ik er tovh wel van overtuigd dat mijn tinker hier flink last van heeft gehad

moos2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:32

ik heb me laten vertellen dat juist de Massimo Trail geen rechte boom heeft. Juist, niet! Ik had het omgekeerde probleem met een paard waarop het zadel veel te veel rock vertoonde. De meeste zadels hebben juist geen rechte boom.

montano1406

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 21:12

Naar mijn informatie te recht voor mijn tinker ;-( als ik bv de kieffer erop leg zie je dat die veel beter z'n rug volgt en na wat mij gezegt is zijn de oudere zadels met wat rondere bomen en de nieuwe Engelse zadels met veel rechtere bomen maar goed dit hoor ik van 3
Verschillende zadelmakers na flink info ingeslagen te hebben maar zoals t blijkt heeft. Mijn tinker ook een moeilijke rug dus blijf rustig kijken na een een goed passend Zadel

moos2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:45

ik hoor altijd het omgekeerde. Bijvoorbeeld de erg gewilde KN van voor 96 met de rode klipjes (en andere oudere modellen) hebben een vlakker kopijzer en een rechtere boom itt de nieuwere modellen. Maar ja, ik zie eigenlijk bijna nooit een boom (en ik krijg ook niet altijd een duidelijk antwoord) maar des te meer zadels.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:50

een bruggend zadel is nooit goed. maar het zou kunnen dat het een kwestie van het zadel goed opvullen is.

Daar zijn ze bijvoorbeeld heel goed in bij Country Mill in Nijkerk. Afspraak maken, paard kan mee, ze hebben daar een binnenbak. Dan maken ze ter plekke het zadel compleet op maat. Ook de boom kan aangepast worden. Heb ik daar eens gedaan naar zeer grote tevredenheid! (t was voor mij ook niet om de hoek)