Vorig jaar heeft hij dit zadel gekregen en toen paste het. Hij was toen drie jaar en inmiddels dus vier jaar. Voor mij gevoel past dit zadel niet meer, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Wat vinden jullie van dit zadel?
Als het voor jou gevoel al niet helemaal lekker ligt, zou ik zeker een zadelmaker langs laten komen. Zo vanaf de computer beoordelen vind ik wel lastig.
Jennyxx
Geplaatst: 30-03-13 20:31
Dat kan alleen een zadelmaker zeggen, maar volgens mij drukt hij op foto 3 bijna op de schoft..
TuttiFrutti_
Geplaatst: 30-03-13 20:31
Ik adviseer om een zadelmaker er na te laten kijken. Zijn de kussentjes nog zacht ( niet knoer hard ). Bij de schoft vind ik hem erg aan de krappe kant...
geerke
Geplaatst: 30-03-13 20:32
wat een vlakke zit,is dat een springzadel? Het zadel lijkt wat lang,maar ik kan het niet echt duidelijk zien.
Ja het is een springzadel. En hij heeft inderdaad een hele erge schoft. Zadelmaker wou ik er inderdaad even naar laten kijken, maar dacht misschien dat 1 van jullie het zo kon zien
Angela
Geplaatst: 30-03-13 21:08
Op een foto is hooguit te zien dat een zadel echt NIET past. Of het wel past kan alleen een zadelpasser beoordelen. Kost maar een paar tientjes, maar kan voor je paard enorm veel verschil maken.
edit: ik denk dat de kans bij dit zadel groot is dat het echt contact maakt met de schoft als je op het zadel gaat zitten (en dus drukt).
Bedankt voor jullie reacties!! Paard loopt niet anders, bokt niet maar had gewoon het idee dat het zadel bij de schoft zo krap is. Hij heeft wel een enorm hoge schoft.
Anoniem
Geplaatst: 30-03-13 21:51
Bij de schoft moeten er 2 vingers tussen passen geloof ik, ook als je erop zit. Het mag niet drukken. Het ziet er verder niet heel slecht uit, maar ik zou ook even een zadelmaker laten kijken voor de zekerheid.
geerke
Geplaatst: 30-03-13 21:53
als hij een hoge schoft heeft moet je een zadel met een teruggesneden kamer hebben. Ik kan het niet goed zien op die foto's maar raakt de schoft bijna de kamer?
piezze
Geplaatst: 30-03-13 21:55
zadel lijkt overal wel mooi aan te sluiten, brugt niet maar er lijkt weinig ruimte tussen de schoft en de voorboom. Als je erop zit, zou je onder het zadel door moeten kunnen kijken. De twee vingers moeten er inderdaad wel tussen kunnen.