Ik ben op zoek naar een dressuurzadel met een breed tussenkanaal,geschikt voor een warmbloed met een wat brede schoft en rechte rug.Weten jullie welk soort zadel aan deze beschrijving voldoet? Budget is niet heel ruim helaas dus ik ben op zoek naar een goed merkzadel die ik dan tweedehands kan aanschaffen..bijna vergeten..zadel moet keilkussens hebben..
boemel
Geplaatst: 30-03-13 20:58
Volgens mij hebben praktisch alle zadels van max 5 jr oud tegenwoordig wel een aardig breed kussenkanaal. John Kool heeft een groot assortiment zadels. Divoza heeft ook gebruikte zadels.
Ssterre
Geplaatst: 30-03-13 21:04
misschien is een KN allegro met wijde kamer een idee........
Dit zadel gebruik ik zelf voor een een rond geribt paard met weinig schoft en rechte (niet al te lange) rug.
Als het op mij slaat . Wow is top , maar duur nieuw zeker 2750 ,- nieuw niet iedereen kan het aanpassen . Startrekk is een goed zadel en in normale prijsklasse . 1350 ,- nieuw en ook gebruikt te koop voor ca 750 €
shirleyp
Blogger
Geplaatst: 31-03-13 10:24
Prestige saat ook bekend om zijn brede tussenkanalen. Dit hebben ze al jaren waardoor een tweedehandsje iets makkelijker te vinden is. Ze blijven behoorlijk waardevast, een echt koopje is het vaak niet (lees: voor 300 euro een nieuw zadel).
Setteli
Geplaatst: 31-03-13 10:25
Ik heb een Klimke Miller dressuur. Is al een wat ouder zadel, maar heeft een mooi breed tussenkanaal Staan er her en der nog wel wat tweedehands te koop, voor een leuke prijs.
meisje2000
Geplaatst: 31-03-13 10:26
ik heb een zaldi te koop met een breed tussenkanaal. Heeft altijd op mijn fries gelegen met een platte rug en brede schoft.
Bedankt allemaal,hier kan ik wel even mee vooruit!
Zinzi:startrek is boomloos toch? wow lijkt me super maar helaas financieel niet haalbaar..ga dus even kijken naar kentaur,rossner,fryso,klimke miller en zaldi zadels..
Zaldi zadels zijn gemiddeld rond de 1100 euro.Sommige duurder natuurlijk. Die van mij was ook 1100 toen ik hem kocht. verkoop hem nu voor 500 euro. Maar ze zitten heerlijk en is enkel zweetblad voor beter contact met het paard. De keilkussens zijn plat en gevuld met latex waardoor het zich aanpast aan de rug van je paard en je hoeft dus ook niet op te vullen. Het zweetblad is flexibele net als de boom. Voor mijn paard ben ik dus jaren op zoek geweest naar een goed passend zadel en dat had ik met deze dus gevonden. Helaas is mijn paard zo veel afgevallen dat het zadel dus te breed is geworden.
Zinzi_jewel
Geplaatst: 31-03-13 10:36
Startrekk is boomloos idd maar ziet eruit als een boomzadel . Met niet het nadeel dat de vorm van de boom bij je paard moet passen ( wat vaak niet het geval is nl ) Er zit wel een kopijzer in . Heb zelf ondervonden wat een ellende het is om een passend zadel te vinden . En nu zijn de door mij genoemde merken ook niet altijd zaligmakend maar wel makkelijk aanpasbaar ...
Zie net in een topic monoflap zadel in ee onderschrift een 17, 5 " startrekk te koop staan voor 650 ,- Miss toch een idee om eens te bekijken . Je weet nooit