zadel/hoofdstel poetsen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xGwennn_94

zadel/hoofdstel poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 14:44

Zijn er meer dingen dan zadelzeep (goedkopere) om je spullen mooi schoon te maken?

Nordsvensk

Re: zadel/hoofdstel poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:06

Lederdoekjes? 80 cent bij de action, al je vuil gaat van je zadel en hoofdstel af...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:34

Precies, die lederdoekjes van de action zijn handig voor snel even afnemen van zadel en hoofdstel :j
Volgensmij heeft de Xenos en blokker dit soort doekjes ook

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:29

Oke! Bedankt. Dan kijk ik daar dinsdag meteen voor, Moest er toch heen!.

_PMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:07

Je kunt ook is bij de decathlon kijken. Daar heb je ook spullen voor je zadel en hoofdstl te poetsen wat goedkoop is.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:10

Ik maak het eerst schoon met glycerine zeep, laat het een dagje drogen en smeer het daarna in met ledercreme en olie.
Het is dan weer mooi schoon en gevoed.

Ik heb al een wat ouder zadel en ik houd hem altijd als nieuw (zwart en glimmend) door er Gloss lederpoets van de action op te doen. Het is in een potje met een sponsje erbij. Gewoon even wat uitwrijven over de zweetbladen en vervolgens heel netjes "inkleuren" lange halen in 1 richting doen (anders krijg je strepen). Wel een aantal uren laten drogen en ik doe niks op het zitvlak. Goed laten drogen. Je kunt na een dag ook weer gewoon ermee rijden niks aan het handje. Uiteraard moet je dat niet te vaak gebruiken want dan werkt het averechts.

Verder heb je bij de action ook de soort sponsjes in een doosje. Er staat op quick shine oid... heeeeel handig als je op wedstrijd bent en je wilt je tuig net even laten glimmen (geeft ook niet af!)

Toch blijf ik erbij dat je het tuig wel regelmatig moet schoonmaken en ook behandeld met een wat (van betere kwaliteit) goed ledergoedje. :)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:43

Zo veel kost een pot ledervet/zadelzeep bij de ruiterwinkel toch niet? :? Ik vind ook dat je voor echt goed onderhoud toch wel regelmatig even met speciaal ledermiddel moet invetten, maar goed.. Voor de 'snelle' behandelingen hebben winkels als de action inderdaad genoeg dingen die je voor je tuig kunt gebruiken. De lederdoekjes zijn inderdaad fijn om het eventjes snel af te nemen etc :j

MaJaBl98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:09

Ik doe het altijd met leder vet ik vind het niet zo duur je bent ongeveer 6 euro voor een pot kwijt.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 09:54

het gaat er meer om dat ik maar een oud hoofdstel en zadel heb. ik wacht op mijn nieuwe bestelling (heb een hoofdstel,halster en zadel laten maken in kleuren die je niets snel in de winkel hebt en helemaal op haar maat) tot die tijd is het maar even dat oude muk nog iets van ''toonbaarheid'' te kunnen laten zien. Vandaar mijn vraag. Bedankt voor de reactie!