Ik was al heel lang op zoek naar een plastic hoofdstel omdat mijn paard allergisch is voor leer. Na lang zoeken heb ik een normaal zwart plastic hoofdstel gevonden van het merk Norton. Helaas is het hoofdstel een beetje krap voor mijn groot paard. Ik heb de frontriem al vervangen door een grotere. De keelriem zit op het 2de laatste gaatje, de bovenste neusriem zit op het laatste gaatje (dus het grootste) en zit een beetje krap. De onderste neusriem zit op het 3de laatste gaatje. Vooral de bovenste neusriem is echt wel krap.
Ik heb bij de ruitersportzaak al gevraagd of ik het in XL of extra full kan bestellen, maar helaas is dit niet mogelijk. Ik heb ook op equitana gezocht naar een hoofdstel in XL maar heb niks gevonden.
Ik zoek een normaal simpel zwart (of evt bruin) hoofdstel in plastic of biothane, dat eruit ziet als een normaal hoofdstel. dus niet van die western-hoofdstellen waarvan je alles los kan klikken enzo...
Wie weet waar ik dit kan vinden of welk mer het heeft?
Maar die hebben allemaal van die lelijke gespen en haakjes :-(
moonfish13
Geplaatst: 30-03-13 19:18
Je kan ook naar een Kieffer secu hoofdstel kijken. Gewoon engels maar van kunstleer, weet alleen niet of ze nog te koop zijn. Mijn bijrijdpaard heeft een kieffer en die valt echt heel erg groot, maar ik weet niet hoe dat nu is.