Bow Balance voor tuigpaard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenChes

Bow Balance voor tuigpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 15:46

Ik overweeg de Bow Balance beugels te kopen na alle verhalen die ik erover heb gelezen.
Nu ben ik er nog niet over uit of in mijn situatie deze beugels wel fijn te gebruiken zijn. Ik rij
tuigpaarden onder zadel op Tuigpaardenconcoursen. Daarbij word je erg hoog opgegooid, krijg je
dus veel schokken door je enkels en raak je sneller uit balans en dus af en toe ook wel eens je beugels
kwijt nadat je paard bijvoorbeeld onverwachts schrikt. Zou de Bow Balance beugel een positief effect hebben op
al deze genoemde punten??

Voor mensen die zich geen beeld kunnen bedenken bij het onder zadel rijden op tuigpaardenconcoursen
Afbeelding

Zinzi_jewel

Re: Bow Balance voor tuigpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:48

Heb sinds kort weer bow balance beugels . En ze hebben zeker effect .
Mooi breed voetbed en het veert wat meer mee .
Maar je zal het zelf moeten ervaren ..

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:41

Denk je dat ze ook een goed effect hebben op waarmee ik ze wil gaan gebruiken?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:52

Durf niet te zeggen of jij ze fijn gaat vinden . Ik vind een breed voetbed erg fijn .
Heb zelf een gelderse merrie tuigtypisch gefokt . En heb bow balance beugels . Sinds kort weer .
Omdat ik snel een slaapvoet krijg wat slechte doorbloeding in mn rechtse voet .
Daarvoor helpen ze helaas niet . Wel om de schokken wat te dempen .
Zeker wel .
Denk dat ik de mijne ga verkopen en een endurance beugel aanschaf . Omdat dat wel werkt bij mn slaapvoet .

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:06

Ik heb de iets simpele versie van de Bow Balance, namelijk de System 4 die ook schokken opvangt maar niet ergonomisch gedraaid is en geen breder voetbed heeft. Deze gebruik ik bij een tuiger vanwege het hoge opgooien, met normale beugels krijg ik last van de knieën.
Bij mijn andere paarden gebruik ik wel normale beugels.

Betreft het kwijtraken, doordat de beugels meekunnen veren heb ik het idee dat ze juist meegaan als je paard schrikt, althans, zo ervaar ik het. Ik ben mijn beugels nog nooit kwijt geweest na een frisse huppel van mijn tuiger!

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:35

Als je t weet moet je t even zeggen.... Ik bent ook aan het denken of t iets zal zijn :)