[WN] Shetlander tack..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Shetlander tack..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 21:11

Ik wil uiteindelijk mijn zoontjes shetje helemaal in het western steken..
Ik zie alleen overal alleen hetzelfde zwarte hoofdstelletje, en daar houd het bij op.. -O-

Ik heb een Billy-allen snaffle voor mijn tinker, en wil zoiets toch zoeken in maatje shet.. zou dat bestaan?
Iemand tips voor sites (mag ook amerikaans) voor shet-formaat-tack?
(denk light oil zadeltje + hoofdstelletje e.d.)

troi

Re: Shetlander tack..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:13

Ik weet alleen dat het erg moeilijk is om goede kleine wnzadels te vinden. Vaak beroerde pasvorm. Je zou eens naar de barefootjes in wn stijl kunnen kijken, de kindermodellen zijn erg stoer!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:47

Onze shet is 95 cm. Wordt niet meer gereden, maar werd wel gereden, dus toen spullen aangeschaft.

Westernzadeltje is idd beroerde pasvorm. Maar zoonlief woog niks en we hebben 2 dikke pads. De ene is echt klein genoeg, moet even kijken welk merk. De andere een ponypad. Steekt wat uit, maar ging net allemaal.

Hoofdstel heb ik Arthur gebeld en die had een light oil. Is een simpel hoofdstelletje met split reins, maar voldeed. Je kunt het evt zelf opleuken, maar ik heb ook een zoon en die vond het allang best zo.

Hij had een gewoon shet trensje. Wel kinriempje, maar die maak je makkelijk kleiner.

Toen onze zoon 9/10 werd, was zadeltje te klein en heeft hij een zwart kunststof zadeltje overgenomen met denk 14'' zitting.
Omdat het light oil hoofdstelletje er niet bij paste en meneer een onderlinge wedstrijd had en de pad rood was, heeft hij een kunststof rode one ear gekocht incl split reins. Een one ear kun je heel goed ver opschuiven als er niet teveel versiersels aan de bakstukken zit.
Het oortje past gelukkig goed en anders blijft het bij die manen ook wel zitten.

Arthur heeft wel dingetjes. Mijn zoon heeft ook nog zijn kinderriem met buckle ( tje ) Past voor geen meter meer, maar het is er wel. Ik heb het telefonisch gevraagd en besteld, maar misschien vind je zelf even neuzen leuker. Nu kijk ik er nooit meer naar. Heb het bewaard voor evt een klein kindje die een keer wil rijden.

Verder mennen ze nu. Ook weer met gewoon trensje, dus zou me daar niet te druk over maken. Met het kinriempje eraan is het al heel western.

Je hebt ook leuke beenbeschermers of korte bandages :) Succes!!!

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:51

Maatwerk?? ;-)

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:05

hallo ook ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar leuke westerntack voor een kleine pony en dito amazone. pony is er nog niet maar dan weet ik in ieder geval wat ik waar kan halen. waar ik gekeken heb is de prijs wat lager en zal de kwaliteit ook minder zijn.maar goed ik heb mezelf afgevraagd hoelang het gebruikt gaat worden en wat het mij dan waard is.als dochter lief echt doorgaat met rijden en overstapt op een quarter o.i.d en uitgegroeid is dan is het voor mij een ander verhaal.
kijk eens bij http://www.nickyskeet.nl zij heeft wel wat keuze in kleine westernpads en barefootzadels. ook een paar hoofdstelletjes.
http://www.horsetopshop.nl heeft ook een aantal westernzadels hun service is helemaal top!!
http://www.boomlooszadelbecidor.nl heeft ook boomloze zadels en evt jodphur rijbroeken in kleine maat
http://www.agradi.nl heeft ook veel.
http://www.lonestarstore.nl
http://www.huppa.nl
http://www.shetlandershop.nl
en heel veel googlen.
over de kwaliteit van zadels is natuurlijk veel te zeggen ik heb op bokt gemerkt dat western ruiters erg gesteld zijn op kwaliteit en pasvorm!!
dat het zadel goed op een pony past is natuurlijk erg belangrijk. kwaliteit is ook fijn ,maar goede kwaliteit is erg duur.en zie het maar eens te vinden voor een kleine pony. enne het ligt eraan hoelang rijden je kinderen op een shet?hoe langmoet het zadel meegaan?.niet iedereen heeft een dikke portomonee. mijn dochter is 7 en hoelang rijd ze op een shet/kleine pony ? 5/6 jaar?. dus het zadel mag van mij best wat mindere kwaliteit zijn zolang als het de pony past vind ik het wel prima.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:13

@greetzz en daar heb je het probleem, de pasvorm van de kleinere zadeltjes is beroerd, niet gemaakt voor de (meestal) platte shetlanderruggetjes.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 10:09

Ik ga tegen die tijd denk ik zoeken naar een (semi) boomloos westernzadeltje.
Hoe klein een shet en ruitertje ook is, als iets echt naar gaat drukken geeft het alsnog problemen.

Ik ga eens spieken bij de linkjes!

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:26

daar ben ik het helemaal mee eens hoor!!!!
ik heb zelf zo'n zadeltje nog niet in handen gehad"dus kan niks zeggen over de pasvorm. die moet inderdaad goed zijn.!
maar ik bedoel dat ik het niet erg zou vinden als de kwaliteit iets minder zou zijn.
het valt gewoon erg tegen om een klein en goed passend zadeltje te vinden
dan kom je algauw op een barefoot kids uit vind het alleen jammer dat die niet helemaal in het zwart of bruin verkrijgbaar zijn.
(het westerntype).
ben nu aan het kijken naar een hkm of pfiff en daar de wat duurdere uitvoering van.
als jullie nog ideeen/tips hebben??!!! graag van harte welkom.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:07

ja jammer he! ik zou gewoon die barefoot western kids in het bruin willen ;)

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:18

jep da's jammer
mijn dochter vindt ze zelfs al wat kinderachtig die met dat blauw en roze.
het is gewoon echt zoeken naar een speld in een hooiberg .
ik heb echt hele leuke zadeltjes gezien.jammer dat ze z'on slechte pasvorm hebben.
mischien moesten we maar eens een berichtje doen naar barefoot of pmarena hier op bokt.
ik weet dat er nog meer zijn die de barefoot kids graag wat stoerder zouden zien.
WIJ WILLEN EEN STOERE BAREFOOT KIDS!!!!!!!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:17

Kwam hem zelf al tegen :P

Is inderdaad erg jammer dat die kleine western-zadeltjes 9,9 van de 10x vooral leuk zijn voor decoratie in huis :=

Het Arizona Kids Barefootje is wel een leuk zadeltje, maar alleen in zwart-blauw inderdaad.
Hij wordt zo weinig verkocht dat ze er niet eens een eigen pad voor hebben... en meerdere kleuren zijn er dan ook niet.

Mochten meerdere mensen hem echt willen in een andere kleur, dan kan ik altijd vragen of ze dat een keer willen maken. Maar 5 stuks precies dezelfde zadeltjes is dan altijd wel het minimum om kans te hebben dat ze dat willen doen, en je hebt dan sowieso al snel een levertijd van 3 maanden gezien de planning altijd wel voor de komende maanden al vol zit...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 10:23

Ja dat viel me ook al op inderdaad.. dat er geen pad voor de kinder-western-barefoot was idd

En een maat 0 van barefoot? is die dan alsnog groter dan de kinderzadeltjes?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:43

Ja, die is echt gewoon een maat groter :j

De maat 0 is voor tieners of kleine, zeer slanke volwassenen. Met een maatje 36 broek toch wel als maximum normaal gesproken.

De Arizona Kids daar kunnen ze als kleuter al in tot een jaar of 12 (indien niet te lang en weinig spekjes).

Mijn jongste nichtje hobbelt er mee sinds ze 5 was, haar zus van 14 heeft geen grammetje vet en die kan er ook nog wel fatsoenlijk op uitstappen zolang ze haar voeten gewoon laat hangen :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:56

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:02

kunnen we hier op bokt niet een soort van handtekeningen actie plaatsen
voor een helemaal bruine of zwarte arizona kids???
ik weet dat er meerdere mensen zijn die een andere kleur willen hebben.
mijn Ja ik wil er wel een heb je .
levertijd is niet zon probleem. pony is er toch nog niet.

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:08

he rina,
heb net even op jouw tip gekeken.
helaas de zadeltjes die daar aangeboden worden, zijn hier in nederland ook goed te verkrijgen. merken van pfiff en hkm. (agradi en horsetopshop)
zie mijn tips hierboven.
ik moet wel zeggen dat er meer pads op staan in shetlander maat.
die heb ik tot nog toe alleen bij nickys keet gevonden.

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:11

p.s pmarena,
wat voor materiaal is er gebruikt voor de blauwe kleur in de arizona kids???
mischien is dat wel te verven????.(leerverf of textielverf)
dat is mischien voor mij wel een oplossing!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:20

Het is natuurlijk een soort kunstleder, ik heb geen idee of dit materiaal een beetje "pakt" als je wilt gaan verven :=

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:27

pmarena,
heeft de arizona kids wel een vps systeem? ik las wel op je site druk verdelende kussentjes? (als ik het goed gelezen heb)
er is dus geen bijpassende pad voor onder de arizona
dan neem ik aan dat er gewoon een dikke westernpad voor ponys onder kan !? /3
p.s mijn dochter vindt m nu ineens wel leuk een maand geleden was ie nog kinderachtig!
p.s over dat verven ik zal het hier eens bij de schoenmaker navragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:41

De Kids zadeltjes hebben een soort VPS-light omdat de zadeltjes anders zo dik en stijf worden.

Maar ze zijn nog steeds een heel stukje stijver dan de oudere Barefoots zonder VPS.

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:23

pmarena :maar bij die zadeltjes kan er dus een gewone (dikke) western pad onder of moet dat er een met inlages zijn?
dit is ff off topic maar ik miste op je site de tweedehands zadels? op de oude site stonden die toch wel.

ps heeft iemand wel goede ervaring met de "goedekopere zadeltjes"??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:32

Ik zou onder elk zadel (boom of boomloos) een pad aanraden die de ruggengraat vrij houdt :)

Ik heb geen advertenties van particulieren meer op de nieuwe website staan inderdaad.
Vind het eigenlijk ook wel prima want ik had er best wel wat werk aan, en mensen kunnen hun zadels toch al op allerlei sites te koop zetten :)

Daarbij zit ik ook niet echt te wachten op dat gedoe dat mensen een beetje bozig op mij worden omdat er advertenties op staan van zadels die blijkbaar al verkocht zijn, mensen die niet reageren.... dan heb ik het nog gedaan min of meer omdat mijn site niet klopt :P

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:08

www.magics-spirit.nl heeft ook zadels, hoofdstellen, dekens, bitjes, beenbeschermers enz voor de shet