Zou dit helpen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hawkeye

Zou dit helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 19:40

Mijn verzorghaflingers hebben beide een passend zadel alleen is de boom iets te hoog (omdat ze zo weinig schoft hebben) daardoor schuiven de zadels de hele tijd. Zou een staartriem een beetje helpen? Of iets anders? Een bontje?

Ik zou ook nog willen vragen aan de eigenaren om misschien een martingaal aan te schaffen (ze zijn nog jong en onvoorspelbaar)

grtjs

NienkeV1994

Re: Zou dit helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:42

Ik heb er niet heel veel verstand van maar het hangt er denk ik ook vanaf hoe het zadel schuift? Een staartriem zorgt er (volgens mij) voor dat een zadel niet naar voren schuift. Kan me voorstellen dat een borsttuig ervoor zorgt dat het niet naar achteren schuift

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 19:46

NienkeV1994 schreef:
Ik heb er niet heel veel verstand van maar het hangt er denk ik ook vanaf hoe het zadel schuift? Een staartriem zorgt er (volgens mij) voor dat een zadel niet naar voren schuift. Kan me voorstellen dat een borsttuig ervoor zorgt dat het niet naar achteren schuift

Bedankt maar ja het zdel schuift dus ook de hele tijd naar achter en ik denk wanneer ze eens een bokje proberen dat het zadel dan naar voren ligt. Een ander zadel is geen oplossing ze hebben al 2 zadels gehad, en deze zijn Wintec dus niet bepaald goedkoop :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:01

Nou sorry, maar een goed passend zadel schuift niet, of zeer minimaal in combi met geen schoft ;)

Naar links of naar rechts komt vaker voor door het geen schoft hebben, maar zodra een zadel echt naar voren of naar achteren schuift past het niet.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:03

Loes'sCorner schreef:
Nou sorry, maar een goed passend zadel schuift niet, of zeer minimaal in combi met geen schoft ;)

Naar links of naar rechts komt vaker voor door het geen schoft hebben, maar zodra een zadel echt naar voren of naar achteren schuift past het niet.

Het is nu niet dat het super hard naar achteren schuift, maar een klein beetje het schuift vooral naar opzij en dat wil ik echt graag oplossen ;)

Nog mensen die iets weten?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:19

Je eigen balans doet ook al heel veel, als jij geneigd bent om te gaan hangen en niet recht op je paard te gaan zitten heb je grote kans dat je zadel schuiven op een paard dat weinig schoft heeft. Dus goed letten op jezelf dat je recht op je paard zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:22

Een passend zadel schuift niet. Zo'n probleem moet je niet aan de staartwortel van een pony willen hangen :n
Een zadel wat naar opzij schuift klinkt eerder als een scheef paard en/of ruiter zonder balans.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:30

Laat er eens een goede zadelmaker naar kijken. Als een zadel schuift dan past het niet, ook bij een paard met weinig schoft.
Ik had een hele ouderwetse, superbrede haf zonder schoft en toen ik eenmaal een passend zadel had bleef het prima liggen, zelfs met opstijgen. Maar zelf krijg je dat niet voor elkaar, daar moet je echt een zadelmaker voor laten komen. Bontjes, staartriemen, borsttuigen en voorsingels zijn alleen maar lapmiddelen die een hele hoop schade aan kunnen richten.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:32

Ben wel benieuwd naar foto's.

en zou zeker geen staartriem aanraden.
Veel paarden vinden dit niet prettig.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:33

Oke dit kan fout klinken maar ik denk niet dat het aan mijn houding ligt (ze zeggen dat die heel goed is op de manege)
Ik zal het tegen de eigenaars van de pony's zeggen.

Ik heb wel foto's denk ik...

*edit: Foto: wel onduidelijk denk ik anders zal ik vrijdag of zaterdag een nieuwe maken
http://i48.tinypic.com/29woigk.jpg

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:03

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:33

Ik heb een schoftloze ronde tinker, en het zadel hing onder haar buik met opstappen..
Ik heb er nu zo'n anti slip matje onder:
http://www.dekroo.nl/webwinkel/zadels-a ... erkoop.htm

Goedkoop. maar doet zijn werk super! Lig er met een plotselinge omdraai tenminste niet met zadel en al naast haha

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 22:07

Hoo leuk! Zou dat verkrijgbaar zijn in de gewone ruitershop?