Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Mboots schreef:MarZarascha schreef:Ik hoef geen adviezen, alleen de voor- en nadelen. Of ik vanaf de B al een dressuurzadel wil of niet, beslis ik dan wel..
Was goed bedoelt hoor.
En ja, is een Wintec. Liefde op het eerste gezicht, alleen is dit nu mijn eigen zadel en de ander van een manegepaard..
Dat eerst gezegd te hebben.Sizzle schreef:Tja, als je het cadeau krijgt......![]()
Maar als je hart bij het springen ligt. Zou je dan niet liever een echt springzadel willen en deze voor het dressuurwerk houden?
Straks heb je een DZ die je niet vaak gebruikt en loop je met springen tegen de beperkingen van een VZ op.
Dat lijkt me vervelender.
Ik kan het niet voorspellen. Moet ze wel eerst goed wedstrijdmak zijn want op onbekende terreinen is ze heel onrustig, maar dat komt vast goed! suikermeisje schreef:Wintec VZ zit niet als springzadelDat eerst gezegd te hebben.
Ik heb zelf een wintec VZ nieuwste model 2000. Zit er heerlijk in, heb erg korte benen en dressuurzadels zit ik niet zo prettig in.
Dus als je erg korte benen hebt zou ik het niet doen, het is dan alsnog lastig je been lang te maken.
In mijn Wintec VZ zit ik prima voor dressuur, kan ik denk straks nog een Z proef mee rijden ook, het is maar ook wat je gewend bent.
Springen vind ik in de B al niet fijn met dit zadel. Mijn VZ neigt meer richting dressuur voor mij (vanwege korte benen dus).
Ik denk dat de beperkingen bij het springen met het zadel wat jij hebt groter zijn dan voor dressuur.

(Net als je eerste reactie op iemand die het goed bedoelde).
suikermeisje schreef:Ik zie ook wel dat dat geen 2000 is. Die jij hebt is de 250 of de 500
Heb zelf namelijk heel wat wintec zadels gehad en mee gereden en weet dus prima welke modellen er zijn.
Je mag ook best iets minder aanvallend zijn naar mensen die in je topic reageren(Net als je eerste reactie op iemand die het goed bedoelde).
Daarnaast, als jij vindt dat dit zadel klote zit en dat dressuurzadel van toen beter zat, dan is het toch al vrij duidelijk en heb je het allemaal niet nodig.
Je hoeft niet alles te lezen als aanvallend. Dit is en blijft internet en heb geen flauw idee hoe je een klemtoon of nadruk op iets moet leggen? Sizzle schreef:Waarom wacht je niet gewoon af tot je tegen een begrenzing aanloopt?
Als je paard 3 is gaat hij sowieso nog enorm veranderen en is de kans groot dat je over 2 jaar weer een nieuw zadel nodig hebt.
B en L kun je in iedergeval makkelijk met dit zadel rijden.