geschikt zadel voor paard met brede schouders en holle rug

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

geschikt zadel voor paard met brede schouders en holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 15:57

Hallo Allemaal!
Omdat ik nu toch wat meer aan het dressuren ben geraken en wat geld bij elkaar gespaard heb vond ik het tijd om een dressuur zadel te kopen voor mijn paardje lief.
Zo gezegt zo gedaan ik zat al lang te kijken naar een euroriding luxor fit 3, goed voor paard en voor mij dacht ik.
Helaas toen de zadelmaker kwam was dit zadel niet geschikt voor zijn rug en kon het weer terug.
Mijn paard is een KWPNer, heeft brede schouders en daarbij nog een iets wat holle rug.
Geen makkelijke dus! Dus nu weer een nieuwe afspraak maken om een zadel aan te laten meten.
Maar ik ben toch wel erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met zo'n rug en welk zadel zij daar bij gevonden hebben. Bepaalde type zadels zullen natuurlijk beter uitvallen op dit soort paarden als andere zadels.
De rest laat ik natuurlijk over aan de zadelmaker. :)

FCSA

Re: geschikt zadel voor paard met brede schouders en holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:54

Engelse zadels zijn goed voor paarden met brede schouders. Kijk bv. eens naar MSFC en Frank Baines.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:55

holle rug doet me denken aan lemetex, wolgevulde bates, county, schleese, stubben of kieffer, sommer....
Geen platte (keil)kussens dus.