met die vraag zat ik ook in mijn hoofd, heb al proberen te googlen, maar zonder resultaat ben benieuwd..
Sandros
Geplaatst: 25-03-13 10:52
Losse bokriempjes kun je zo overal kopen.
Laulitz
catzkillz schreef:
Daenerys schreef:
Wat is een bokbandje?
met die vraag zat ik ook in mijn hoofd, heb al proberen te googlen, maar zonder resultaat ben benieuwd..
Is dat niet zo'n bandje dat je voor aan je zadel vast maakt dat je vast kan pakken?
Vjestagirl
Bok bandjes worden meestal bokriempjes genoemd en zijn riempjes met 2 gespen die je aan je voortuigoogjes kunt maken en waar je je aan vast kan houden als je paard besluit n sprintje te nemen.
Bokriempjes zijn op veel plekken te koop, maar mijn ervaring is dat een touw om de hals of een stijgbeugelriem meer houvast biedt. Maar ik denk dat dat ook heel persoonlijk is, en voor jou een bokriempje misschien wel fijner is.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 25-03-13 11:53
Ik gebruik daar een beugelriem voor die vastzit met een stevig touwtje aan mijn zadel. Handig bij duizeligheid.
Vjestagirl
Geplaatst: 25-03-13 11:53
Met een touw om de hals trek je jezelf zo snel naar voren toe vind ik.
ponyparadijs
Geplaatst: 25-03-13 12:22
Vjestagirl schreef:
Met een touw om de hals trek je jezelf zo snel naar voren toe vind ik.
Ben ik het mee eens. Vandaar dat ik een bok riempje verkies.
Wij hebben ze ook op de manege, best irri. Maar volgensmij kun je ze idd gwn bij de divosa ofzo kopen
_l_amanda_l_
Geplaatst: 25-03-13 12:46
wij hadden voor de kinderzadels ook gewoon een sperriempje door de ringen, dat zit dan dubbel waar je het vasthoud, dus is het al steviger Maar als ze overal te koop zijn (wist niet eens dat ze er speciaal riempjes voor maakten ) zoek je er gewoon een uit bij de ruitersportzaak het dichtst bij jou in de buurt..?
wiltshire
Geplaatst: 25-03-13 12:49
Voor de aardigheid: vroeger (en hier en daar nog wel) heette zo'n riempje een "Lieber Herr Gott". Betekenis lijkt me duidelijk.
Leen
Geplaatst: 25-03-13 13:19
Bokriempjes zijn trouwens (in de meeste gevallen, goedkope varianten soms niet) rondgenaaid. Dus aangenamer dan een sperriem. Daarbij heb heeft een vriendin al eens een vreselijke pitsblaar gehad door een sperriem.(volgens mij een vlaams woord, maar dat is dus een blaar wat je krijgt als je ergens tussen geklemt wordt). Ze pakte dus dat bandje vast en omdat je dan 2 riempjes hebt kwam ze met haar vel tussen de riempjes. De bevestiging van een sperriem is ook niet gemaakt om je aan vast te houden. Kan natuurlijk wel eens als een noodoplossing. Bokriempjes zijn speciaal stevig genoeg gemaakt
catzkillz
Geplaatst: 25-03-13 13:20
wiltshire schreef:
Voor de aardigheid: vroeger (en hier en daar nog wel) heette zo'n riempje een "Lieber Herr Gott". Betekenis lijkt me duidelijk.
schitterend!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 25-03-13 13:38
Dit zag ik laatst op horse and country tv: http://www.rstor.co.uk/ geen idee of het ook in NL te koop is, maar op de site kun je info aanvragen, en evt ook bestellen. Is een alternatief voor een bokriempje of beugelriem om de hals.