Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
amillia schreef:probeer dan is het bit aan 1 kant los te maken, dan hoofdstel om en vervolgens in alle rust het bit indoen en vastmaken
Sanne_com schreef:Het 'probleem' is alleen dat als wij een bit in doen op de normale manier, zoals we het ook bij de oudere doen, hij zijn mond gewoon Niet open doet... en zijn hoofd omhoog gaat trekken
Sanne_com schreef:BlueStar@ Dankje! Dit gaan we zeker proberen!
Denk dat het met een beetje bix of zo ook wel wil lukken! Dankje!
BlueStar schreef:Sanne_com schreef:BlueStar@ Dankje! Dit gaan we zeker proberen!
Denk dat het met een beetje bix of zo ook wel wil lukken! Dankje!
Met biks zal het ook wel lukken, maar na de veulenbrok is er bij mij nooit meer biks binnen gekomen.
Voordeel van suiker het valt mooi uit elkaar in de mond. Brokjes moeten ze kauwen en is in het begin
misschien wat lastig aangezien ze voor hun idee al een volle mond hebben.
Gewoon proberen zou ik zeggen, appel is misschien een iets gezondere alternatief op suiker bedenk ik me nu
dat hebben we al op stal staan en dat kent hij ook al als beloning! Maar echt dankje voor dr tip! lienus_dandy schreef:Trouwens in je profiel heeft het paard al gewoon een hoofdstel in?
Doubtless schreef:Oh wat misschien wel kan helpen:
Maak clipjes aan je bakstukken vast zodat je het bit makkelijk vast en los kunt maken.
Vervolens doe je het hoofdstel om zonder dat het bit eraan geklikt zit. Vervolgens kun je het bit rustig in proberen te doen door het gewoon tegen zijn lippen aan te houden en met je vinger wat in zijn mond te spelen achter de tanden. Als hij het bit dan aanneemt hoef je het alleen nog maar vast te klikken ipv het hele hoofdstuk om te doen. Je kunt het bit evt. ook al aan 1 kant vastmaken.
. Vervolgens heb ik hem gewoon laten staan, 10 minuutjes laten knabbelen en daarna weer uit gedaan. De stap daarna was voor mij aan een longeerlijn meenemen naar de bak, de longeerlijn door de bitringen, maar wel onderaan vastmaken aan het touw zelf voor gelijke druk. In de bak meteen los, zodat hij gewoon kon wennen aan het rennen met bit in. Daarna (vanzelfsprekend) een keertje longeren met de lijn nog aan het bit. En nu zijn wij aan de wandel met het bit, zelfde manier vast gemaakt en lekker naar buiten. Ik wil later beginnen met lange teugel werk om hem echt te gaan laten reageren om de links/rechts druk, maar ook dat doe ik lekker rustig aan