Wintec voor breed paard -breed model of brede boom?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Wintec voor breed paard -breed model of brede boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:23

Hoi!

Voor mijn tinkie ben ik op zoek naar een nieuw zadel, het Daaleman zadel waar ik altijd mee heb gereden is "op".
Voor mijn ander tinker heb ik een wintec, ideaal, zit als een huis en ligt perfect. Daarnaast ben ik nogal lui in de onderhoud en wil ik het mezelf op dat gebied zo makkelijk mogelijk maken.

Gisteren met een zadelmaker gesproken, want het volgende is het geval:
Het paard is nogal dik, heeft een tijdje stil moeten staan en is daarom behoorlijk aangekomen. Het Daaleman ging nog net, maar de wintec die ik al heb, is net te krap. Deze heeft de breedste boom. Dan zou ik dus voor een brede wintec moeten gaan, maar als hij weer afslankt, pas een gewone wintec prima. Ik zit dus een beetje te twijfelen wat ik moet doen. Om twee keer een nieuw zadel aan te schaffen vind ik ook weer zo wat...
Volgens de zadelmaker die ik sprak, kan in een brede wintec geen kleinere boom, alleen de bomen uit de "brede wintec lijn" (Ik weet het niet anders te benoemen..)

Kan iemand mij hier meer over vertellen en eventueel advies geven? Ik wil voor nu niet te veel geld uitgeven, omdat ik in de toekomst een bruin zadel wil en het zadel wel op korte termijn nodig heb. Het Daaleman zadel is op sterven na dood..

lovey_ou

Re: Wintec voor breed paard -breed model of brede boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:43

Wat ik ooit eens hoorde/las is dat in de brede lijn van wintec de breedste boom van de gewone collectie kan. Dus in de brede serie zou dan de witte boom kunnen en in de gewone versie van wintec zou de kleinste boom van de brede collectie kunnen snap je het nog? :P Maar in hoeverre dat waar is weet ik niet.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:46

Ja ik snap het, daar was ik dus benieuwd naar. In zijn slanke periode paste de normale wintec met de breedste boom hem prima, maar inmiddels dus niet... Omdat ik niet na een half jaar al weer een nieuw zadel wil kopen, wil ik het zeker weten..

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:16

Kijk anders even bij mijn advetentie voor de dressuur wintec!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 18:28

Die had ik inderdaad gezien, ik ben alleen bang dat ik met mijn billen niet in een 16,5 inch pas haha! Dank je wel!

Ik heb een bokker gepb't over een zadel, geen wintec maar een leren zadel. Ze woont hier in de buurt, dus dan kan ik gemakkelijk passen. En voor de vraagprijs hoef ik het ook niet te laten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:16

Dat is inderdaad correct !
In de brede wintecs (de wintecs wide) start de boom met de witte kleur... en die witte boom is dus dezelfde als de witte boom van de gewone wintec...

De brede wintecs hebben dan vervolgens nog paars enzo ook als boom...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 23:46

Aah super, dank je wel! Dan kan ik daar naar verder zoeken :)