Barefoot kids of mt 0

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Barefoot kids of mt 0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:52

Ik ben aan het rondneuzen voor een wandelzadeltje voor mijn kids. Ik heb hier alleen maar ruime 17,5 inch en 18 inch zadels. Nu ze toch wat regelmatiger willen wandelen en er een pony voor ze aankomt ben ik op zoek naar een geschikt zadel.

Boomloos trekt me het meest. Maar nu de twijfel. Barefoot heeft een erg leuk kinderzadeltje. Maar, de pony gaat ook bereden worden door een ander ouder meisje, die een mooi klein kontje heeft. :D Ik denk een mt 34. Is het dan verstandiger om een mt 0 van een gewone barefoot te kopen?

Andere tips of opties zijn welkom.

Diaz

Re: Barefoot kids of mt 0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:11

Ik zou voor een maat 0 gaan. En bijv. een zadelbontje halen voor de kids nu, zodat het nog iets 'krapper' zit.
Daar ga je dan ook het langst plezier van hebben denk ik!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:16

Wij hebben ook een barefoot kids en soms stap ik even op de pony, ik pas er nog in. Vind het een erg fijn zadel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:43

Wanneer iemand langer is dan, zeg, 1m50, dan gaat een Kids zadeltje toch rap minder lekker zitten hoor.
Dit vooral doordat de benen dan wat naar achteren getrokken gaan worden in verhouding.

Normaal gesproken kunnen de meeste kinderen er tussen hun 5e en 10e prima in rijden.
Als ze dan niet te lang worden en heel slank blijven, dan is het nog wel te rekken tot een jaar of 12.

In een heel enkel geval zelfs nog wel een jaartje of wat langer.

Ik hoor zo af en toe dat een ouder iemand zegt dat die er ook nog wel prima in kan rijden, maar als je dan eens een foto ervan ziet dan ben ik het daar eerlijk gezegd niet mee eens dat dat nog fatsoenlijk past :P

Een Arizona Kids modelletje daar kunnen jongere / kleinere kinderen over het algemeen wel al eerder lekker op zitten (vanwege de korte zijkanten, daar komen die pootjes tenminste al snel goed onderuit +:)+ ) , en oudere kinderen iets langer mee doorrijden.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 10:19

Ok, bedankt allemaal. Ik heb best redelijk grote kinderen, dus denk dat ik toch voor een mt 0 ga. Als de kids dan op den duur fanatiek gaan rijden hebben ze daar tenminste een tijdje wat aan. Mochten ze niet gaan rijden dan heeft mijn verzorgster er tenminste nog wat aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:33

Lijkt me heel verstandig +:)+