hallo allemaal, ik ben opzoek naar een nieuw dekje maar wat is de goede maat mn pony is een welshje van 1.37 . welke maat zal ik nemen ? alvast bedankt !
Iedere pony is anders een te je die stegvig is heeft een grotere maat nodig en een die smal is heeft een kleunere maat nodig. als ik jou was zal ik je oude dekje meenemen naar de winkel en zo kun je prescies zien og hij past. Als je geen oud dekje hebt dan zal ik naar de winkel gaan en vragen wat het verstandigst is voor jou pony. Ala het dekje niet past kun je hem denk ik wel wisselen.
volgens mij kun je dat afleiden van je zadel tot 16,5 inch is volgens mij cob vanaf 17 inch full of 17 inch is ook nog cob, en dan is het vanaf 17,5 inch full
Ik denk inderdaad Cob. Voor een flinke tinker van die maat is Full goed, maar ik denk dat wat smaller Cob beter valt.
Ik heb een Cob dekje van eurostar (te koop) die was in de lengte niet anders dan de full, maar 2 cm korter over de buik. Dus kon alsnog (net) onder mijn 18" zadel
Ligt aan de grootte van je zadel. Ik heb wel eens gehad dat cob op een paard van 1.65 paste, maar voor mijn haf van 1.37 heb ik bijna altijd full nodig. Maar ik denk inderdaad cob bij de jouwe. Een dekje meenemen naar de ruitersportzaak is inderdaad ook wel een goede