Halstertouw in de was

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Halstertouw in de was

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 00:29

De titel zegt het misschien al, kan een halstertouw gewoon in de wasmaschine?
Zo ja hoe heet etc.
Heel erg bedankt! :D
Het is trouwens een stoffe, met zo'n sluithaak die ook aan een hondenriem zit :p

http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... erset.html
Hij lijkt heel erg op deze, maar is wel van Pagony geloof ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:31

Ik heb nog nooit een halstertouw gewassen :+

Ik zou als je het doet iig het touw in een kussensloop wassen :j :j

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:32

Kan makkelijk in de was, je kan eventueel voor je wasmachine het halstertouw in een speciale waszak stoppen vanwege de musketon. Je kan ook gewoon je halster meewassen :) of idd in een kussensloop.

Anoeska27

Re: Halstertouw in de was

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:37

Kan gewoon in de wasmachine, ik was ze meestal met de dekjes op 40 graden. Ik doe een washandje om de sluiting, gewoon met een elastiekje.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 00:38

Halster hoeft niet in de was, ik heb een keer het touw op de manege laten liggen en is een paar weken daar intensief gebruikt :p Is het slim om er dan andere was bij te doen? Zodat die haak niet de boel vanbinnen sloopt? En moet ik de wasmachine dan op 30 graden zetten? Of kan hij gewoon hoog? Ik heb ook geen dekjes ofzo voor in de was..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:39

De machine laten draaien voor 1 touw is nogal zonde. Dan zou ik het gewoon met de hand wassen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 00:41

Kan ik er ook gewoon andere was bijgooien? Kleren enzo? Als ik met de hand ga wassen sloop ik hem denk ik helemaal, dan moet je toch goed borstelen lijkt me en het is zo'n rekbaar stoffen geval.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:41

Je kan het touw ook gewoon bij beddengoed wassen als dat mogelijk is :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:41

Als je alleen het touw hoeft te wassen... gewoon een nachtje laten weken in een emmer met een sopje (kan zowel gewoon schoonmaakmiddel als afwasmiddel zijn).
De volgende dag goed uitspoelen en te drogen hangen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 00:43

Ik zal het allebei doen voor de extra schoonheid ^^
Heel erg bedankt allemaal! :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:44

xStephanie schreef:

Dat zou ik echt heel smerig vinden. Bij mij gaat het of bij de dekjes, bij mijn rijkleding of bij de hondenspullen.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:45

Anoeska27 schreef:
xStephanie schreef:

Dat zou ik echt heel smerig vinden. Bij mij gaat het of bij de dekjes, bij mijn rijkleding of bij de hondenspullen.

Het word toch allemaal weer schoon.. Als er veel haren of modder in je touw zit kan je die altijd eerst even borstelen met een zachte borstel.. Ook is het beter vanwege de musketon om die in een waszak of dus in een kussensloop te wassen, voordat je wasmachine dr aan gaat :P

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:47

Zoals ik al zei: gewoon een washandje eromheen binden met een elastiekje. In een sloop wordt het touw nooit helemaal goed schoon is mijn ervaring.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:50

Dat is eventueel ook een optie ja :j en anders je halstertouw gewoon niet vies maken :Y)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:58

Halstertouw wordt bij mij ook eigenlijk nooit vies, mijn longeerlijn was ik wel bijna wekelijks. Maar dat komt door de hondentraining (speuren), dan sleept hij los over de grond.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:01

Anoeska27 schreef:
Halstertouw wordt bij mij ook eigenlijk nooit vies, mijn longeerlijn was ik wel bijna wekelijks. Maar dat komt door de hondentraining (speuren), dan sleept hij los over de grond.

Ja dat kan ik me voorstellen :j Ik neem m altijd even af na het longeren met een borstel zodat al het losse zand er in ieder geval vanaf is :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:14

Hé gatver.. Vind het dus echt niet fris, paardenspullen wassen in de normale wasmachine. Halsters en halstertouwen maak je toch lekker schoon met een sopje? Ook dekjes worden hier volledig haar vrijgemaakt, voorgewassen in de badkuip en daarna pas de wasmachine in. Lijkt me niet dat de musketon zo goed is voor de wasmachine btw, zeker tijdens het centrifugeren..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:16

Natuurlijk als alles vol modder en haar zit is het niet zo fris nee, dan kan je later gewoon je wasmachine nog een keer een kort programma laten draaien als deze leeg is. En er zit immers wasmiddel enz bij. In je afwasmachine gooi je toch ook elke keer je vuile borden met macaronisaus en spinazie in.. Komt op hetzelfde neer.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:18

Eh nee.. Hier niet, ik spoel alles gewoon voor, voedselresten gaan de prullenbak in. Er blijft meer rommel in je wasmachine en afwasmachine hangen dan je zou wensen.. Maargoed het is persoonlijk, ieder zijn wasmachine en gewoonten. :D

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:21

Haha ja tuurlijk :D Mams hier stofzuigt de wasmachine ook wel eens uit, ik stond toen echt raar te kijken en vroeg me af wat ze in godsnaam aan het doen was.. 'Ik stofzuig de wasmachine, hoezo?' Hier zitten de gewone kleren regelmatig onder de haren van de honden de kat en de paarden, ga je niet uit de weg.. Tot nu toe komt alles er fris en fruitig uit dus zo vind ik t wel best :P

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 01:25

xStephanie schreef:
Natuurlijk als alles vol modder en haar zit is het niet zo fris nee, dan kan je later gewoon je wasmachine nog een keer een kort programma laten draaien als deze leeg is. En er zit immers wasmiddel enz bij.

Zo doe ik het inderdaad ook. Eerst de zeef helemaal schoonmaken en daarna even leeg op een kort programma.