Ik zit er al een tijdje sterk aan te denken boomloos te gaan rijden met mijn oude Merèns merrie. Nu heb ik al enig onderzoek gedaan via internet en meningen zijn vooral positief.
Ik rijd alleen maar buiten in het bos met mijn merrie. Ik heb haar altijd ontspannen en aan de losse teugel aan het lopen, ik rijd dus puur voor lekker bezig te zijn met haar. Niet intenief of zwaar.
Nu leek mij een boomloos zadel extra ontspannen voor haar, omdat zij nogal problemen heeft met een perfect zadel te vinden. Ook zijn ze lekker licht hoorde ik. Hoe lichter hoe beter, vind ik zelf. Vooral voor een ouder paardje. Ik heb nu een zadel erop liggen van Harry's Horse, veelzijdigheid kunststof. Dit is een vrij nieuw zadel, hoogstens 2 jaar oud.
Hoe weet ik welke maat barefoot mijn paard nodig heeft en hoe dat precies in zijn werk gaat met zulke zadels.
Ook vraag ik me enorm af of er bedrijven zijn die deze zadels ook inruilen tegen bv. mijn huidige zadel.
Ik hoor erg graag jullie ervaringen, bedrijven, sites, meningen etc!
ze zitten echt heerlijk en is echt geschikt voor lange afstanden en heerlijke buitenritten te maken want het zadel ligt lekker op de rug.