Dobert classic of stallmeister en zwart of wit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike04

Dobert classic of stallmeister en zwart of wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 17:52

Hoi,

Ik heb een fries en wil een nieuw Dobert hoofdstel .
Het wordt dus een Dobert, maar is de classic ook echt beter dan de stallmeister?
En ik twijfel nog of ik gewoon een zwarte zal doen of een zwart met wit onderlegd..
Wit onderlegd vind ik wel mooier op een fries, maar is het ook mooi wit te houden?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:09

De classic is de dure versie(ik had voor die van mij 310 euro betaald) en de stalmeister is zeg maar de goedkopere variant. Voordeel van de classic is dat je hem geheel naar wens kan samenstellen en naar mijn weten wordt er iets beter leer voor gebruikt. Stalmeister is zeker geen B-merk, de leerkwaliteit vond ik zelf vergelijkbaar met merken zoals Kieffer

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Dobert classic of stallmeister en zwart of wit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:16

ik heb een stallmeister. ik ben er heel blij mee. ik heb een witonderlegde, en het witte is bij mij nog steeds wit. ik gebruik dat hoofdstel wel alleen voor wedstrijden. ik heb zelf ook nog een kieffer maar vind de dobert fijner. ken ook iemand die de classic heeft deze is wel al heel oud denk een jaar of 10 en die gaat nogsteeds mee.
hier een fototje van de mijne: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SXT8RMFG.jpg

Maaike04

Re: Dobert classic of stallmeister en zwart of wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 18:58

Volgens mij kon ik ook de stallmeister zelf samenstellen, maar de classic is het dus wel waard :)
Het wit onderlegde vind ik echt super mooi!
Maar ik wil het hoofdstel wel altijd gebruiken, want ik rij alleen maar recreatief dus ben benieuwd of het bij intensief gebruik ook wel goed wit te behouden is?