Iemand ervaring oprekken/verbreden ANATOMICA zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liousca

Iemand ervaring oprekken/verbreden ANATOMICA zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 17:46

Hallo,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een anatomica octant fit 5.
Maar die worden nauwelijks verkocht, dus zijn 2e hands ook schaars.

Heb zelf al 2x een zadel nieuw aangeschaft en door slecht maatwerk met groots verlies weer kunnen verkopen. Dus ik heb liever geen nieuwe zadels meer. Ik weet dat ik de fit 5 nodig heb, maar kan er dus niet aankomen. Nu heeft Drunens ruiterhuis gezegd dat ze ook zadels oprekken. Wellicht kan ik dan een fit 4 aanschaffen, die er wel genoeg 2e hands liggen bij DR en op marktplaats.
Ik vraag me alleen af of er hier iemand ervaring mee heeft? Hoor het liever van de gebruiker :-)
Daarbij heeft DR natuurlijk de voorkeur dat ik daar iets nieuws aanschaf en willen ze niet echt vertellen of ik nu een fit 4 kan kopen en 'm laten oprekken. Krijg beetje ontwijkende antwoorden.

Dus: Heeft er iemand zijn anatomica zadel laten oprekken/verbreden? Zo ja, wat is je ervaring? Wat kost zoiets? Alle info is welkom!

BelleFleur

Re: Iemand ervaring oprekken/verbreden ANATOMICA zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:47

Kan je voor die vraag niet rechtstreeks bij de producent terecht? Desnoods met het verhaal dat je een nieuw paard hebt en je zadel niet meer past.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:22

Zou zoiezo geen zadel kopen bij DR . Maar dat terzijde . Er zijn merken die ietw groter gemaakt kunnen worden .
Een Zaldi bv . Maar zou dat niet zomaar aandurven .
Beter kiezen voor een goed passend zadel met verwisselbaar kopijzer .
Zadels genoeg met een 5 .
Mijn merrie heeft ook 5 en heb een anatomica erop gehad . En no way dat ze fijn liep . En weet je kreeg een Diamant van DR die lag al niet beter . Toen ik hem na een maand of 4/5 echt kwijt wilde kreeg ik van DR 850 ,- terug . Nog geen rag later staat het zadel te koop op de site voor dik 1200 euro .
Dat noem ik nou beflikkerij .
Ze verkochten mij een te krap zadel een fit 3 ...

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 08:19

Anatomica Octant heeft een "flexibele boom", deze kun je dus niet laten verbreden. Je zult dus echt op zoek moeten naar een Octant met een fit 5. Dit is tenminste wat ik mij door mijn zadelmaker heb laten vertellen.

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 09:02

Splendesco, volgens DR, de importeur, rekken ze regelmatig anatomica zadels op. Dus lijkt het me sterk dat het niet kan ;)

Zinzi, mee eens! Qua inruil zijn het grote afzetters, maar bijna alle zadelmakers vind ik. Als je in een winkel je zadel wil inruilen is het geen drol waard, wil je er een nieuwe kopen krijg je nooit korting. En als je een 2e hands komt uitzoeken schelen ze vaak maar een paar honderd euro met een nieuwe ... Maar ik wil zelf graag de octant, heb nl. nu de Orion fit 4 waar hij fantastisch onder loopt, maar ik niet optimaal steun in vind. Vandaar de keuze voor de octant, maar die zijn nieuwer en hebben een kleinere fit, dus moet ik naar de 5 ipv 4.... Zucht. Als ze die zadels niet hadden "vernieuwd" was dit hele probleem er niet geweest. Een ander merk zadel is voor mij geen optie, enige waar hij fijn onder liep was albion, maar die vind ik vreselijk zitten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:20

Ts , ben topografische slecht aangelegd . Dus geen idee hoever je van Belgie afzit ! Maar ben zelf bij Emmers geweest en heb daar een zadel ingeruild en kreeg heel keurig terug .Ga ik hier niet over uitwijden verder .
Zij dealen ook Euroriding dus ook Anatomica neem ik aan .
Je mag me eens pb en als je wilt .
Moet er dinsdag toch heen en kan voor je kijken of ze een octant 5 hebben .
Dan is het miss de moeite om erheen te rijden .
Ik ben nl van mening als een zadel gebouwd is op een Head plate 4 je dat niet zomaar kunt verwijden . Zeker Euroriding en Anatomica niet ...
Ben ook geen fan van deze zadels hoor . Maar dat terzijde . Ieder zijn ding .